השוק

אלטשולר שחם יכנס למימון הלוואות גדולות לשאול נאוי

בית ההשקעות הגדול עושה את הדבר המתבקש ויוצא להשקעה באשראי חוץ בנקאי; לצורך הפרויקט המעניין חבר בית ההשקעות לשאול נאוי שנחשב לאחד המומחים הגדולים בתחום; אלטשולר כבר מחזיק ביעקב פיננסים של נאוי וכעת גם יממן עבור החברה הלוואות
ניצן כהן |  5
יאיר לוינשטיין וגלעד אלטשולר (צילום יחצ, סם יצחקוב)
והנה זה קורה, התחרות בעולם האשאי החוץ בנקאי עולה מדרגה עם כניסה של שחקן משמעותי בסדר גודל של אלטשולר שחם לתחום. אלטשולר שחם יהיה הגורם המממן של השותפות שיקים עם חברת יעקב פיננסיים של שאול נאוי שנחשב לאחד הוותיקים והמומחים בענף.
יעקב פיננסים ואלטשולר שחם יעמידו הלוואות חוץ בנקאיות בהיקפים גדולים של 40 מיליון שקל ומעלה כשיחס העמדת המימון יהיה 75% אלוטשולר שחם ו-25% יעקב פיננסיים. "שיתוף הפעולה בזמן הזה ממחיש את הבעת האמון המשמעותית של אלטשולר בחברה ובאנשי המפתח המכהנים בה", אמר הבעלים של יעקב פיננסים, שאול נאוי והוסיף: "המוצר הפיננסי החדש יסייע ליעקב פיננסים בפתרונות אשראי חדשים והעמדת הלוואות גדולות ובשאיפותיה ופעולותיה העקביות להגדיל ולטייב את תיק האשראי".
 
נזכיר כי שאול נאויי הוא חלק ממשפחת נאווי מהפעילות הוותיקות בישראל בתחום האשראי החוץ בנקאי. המומחיות של נאוי היא ביצירת תיקי אשראי לטווחים קצרים ובריבית גבוהה תוך שעבוד על נכסים מה שהופך את העסקה למורכבת מעט אך בטוחה יחסית.
לא מכבר נפרד שאול נאוי מאחיו דורי כששניהם נקראו "האחים נאוי". לאחר הפרידה הקים שאול את "יעקב פיננסים" ובחודש מרץ האחרון הנפיק אותה בבורסה. לפני ההנפקה היה בית ההשקעות אלטשולר שחם אחד המשקיעים הגדולים בה עם השקעה של כמעט 80 מיליון שקל.
כיום מחזיק אלטשולר שחם בכ-20% ממניות יעקב פיננסיים כך שבסופו של יום יהיה אלטשולר שחם גם אחד מבעלי המניות המארגנים את ההלוואה (דרך יעקב פיננסיים) וגם הגורם המממן אותה בפועל.
אלטשולר שחם מנהל תיק השקעות של יותר מ-200 מיליארד שקל והוא סופג מידי חודש הפקדות שוטפות של למעלה ממיליארד שקל. כרגע נטו בית ההשקעות פודה כסף בשל תשואות חסר שהניב בשנים האחרונות אך עדיין מדובר בבית ההשקעות הגדול בישראל.
לאלטשולר אם כן, יש כסף אינסופי שמחפש אפיקי השקעה ולכן מתבקש כי מעבר לעולמות החזקת המניות בחברות מסוגה של יעקב פיננסיים הוא גם יממן הלוואות באופן ישיר וכך גם ישפר את הרווחיות שלו מהעמדת הלוואות ומאידך, כשהוא עושה שימוש בחיתום ובתפעול של יעקב פיננסיים הרי שהוא לא צריך להקים מערך כזה בעצמו, מה ששווה בסופו של יום כסף.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כל הכבוד!! שאול נאווי מומחה בתחום,
    ניר 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שזה מהלך מעולה לכולם
    סגור
  • 3.
    עבודה בעיניים
    רמת גני 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שחסר לנו כעת אלטשולר היא על הפנים וכעת נכנסת להרפתקה נוספת יש להוציא הכספים מאלטשולר מידיית לפני שיקרה נפילה...
    סגור
  • אתה רציני? זה מהלך מצויין לכולם!!!! (ל"ת)
    ניר 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    וזלין
    אלטשולר מהמר 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא יפסיד לנו את הכסף
    סגור
  • 1.
    אלטשולר נכנס לשוק האפור ! (ל"ת)
    רוברט 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור