השוק

הפתעה: מדד מאי עלה ב-0.6%, נמוך מהתחזיות בשוק

הפתעה טובה נרשמת היום בכלכלה הישראלית. מדד המחירים לצרכן עלה בשיעור נמוך מהתחזיות המוקדמות ולמעשה ירד ב-0.6% וזאת בעוד התחזיות המוקדמות ציפו לעלייה של 0.7% עד 0.8%
ניצן כהן |  3
נפתלי בנט ויאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הפתעה טובה נרשמת היום בכלכלה הישראלית. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.6%, נמוך מהתחזיות המוקדמות שצפו עלייה גבוהה יותר של 0.7% עד 0.8%. קצב האינפלציה השנתי עדיין גבוה אם כי נמוך מהתחזיות המוקדמות ועומד, נכון לחודש מאי על 4.1%. 
מנתוני הלמ"ס עולה כי עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי פירות טריים שעלו ב-13.8%, הלבשה והנעלה שעלה ב-2.2%, מזון שעלה ב-0.9%, תרבות ובידור שעלה ב-0.8% ותחבורה שעלה ב-0.5%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיף ירקות טריים שירדו ב-0.7%.
 
צריך לזכור שמדד של 0.6% הוא עדיין מדד גבוה ואין כל משמעות ל-0.1% ימינה או שמאלה. מה שחשובה היא המגמה וזו נותרה כשהייתה - האינפלציה עלתה מדרגה, היא גבוהה אך אנחנו לא בהתפרצות אינפלציונית שמחייבת התערבות בוטה ואגרסיבית של בנק ישראל.
משמעות הדברים בשוק ההון היא כי באופן תיאורטי המשקיעים בתל אביב, לו היינו אי בודד, היו יכולים להירגע ולהיצמד להנחות העבודה המוכרות של בנק ישראל מה שאומר שאם בארה"ב צריך יו"ר הפדרל ריזרב להיות אגרסיבי ולהעלות את הריבית בשיעורים חדים כדי למנוע מהאינפלציה להכות ללא רחם בכלכלה הגדולה בעולם, הרי שבישראל יש לנגיד בנק ישראל מרווח נשימה לראות מה עושה הפדרל ריזרב, לנתח את הנתונים ולהתאים אותם לכלכלה הישראלית מבלי להיקלע לסד זמנים בלתי אפשרי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עם ביבי והחרדים המדד כאן היה כבר דו מספרי
    חן יפת 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כשבנט, לפיד וליברמן מנווטים את הספינה, לא פלא שמדד המחירים לצרכן עלה בשיעור נמוך מהתחזיות המוקדמות . יפה מאד. כולנו רואים את הקטסטרופה בארה"ב.
    סגור
  • ממש כיף לחיות במדינה עם כאלו מנווטים
    יוסף 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי בסוף עוד נגיע איתם לאוגנדה (אם לא לרמת החיים שם....)
    סגור
  • 1.
    בודקי המדד חיים בבועה , אין להם מושג על מחירי השכירויות
    אאאא 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונראה שהם מנותקים מעליית המחירים בישראל... הכל בשביל לא לעלות עוד את הריבית ולשמור על מחירי הנדלן
    סגור