השוק

מדינות אסיה מאיימות: נחריב לחלוטין את כלכלת האינטרנט

ארגון הסחר העולמי מצא את עצמו מתמודד עם אפשרות של סיום התקופה שבה הזרמת נתונים נעשית באופן חינמי. המשא ומתן נמשך
מערכת ice | 
פריסת אינטרנט ארצית (צילום freepik)
תעשיית הטכנולוגיה העולמית לוחצת על ארגון הסחר העולמי (WTO) לתת פטור ממכסים על הזרמת נתונים חוצת גבולות, בטענה כי ההתאוששות הכלכלית של התעשייה המקוונת תיפגע, כאשר היא כבר מאוימת על ידי עליית מחירים. ההחלטה שתתקבל לבסוף בארגון תשפיע על כלכלתם של חברות וענפים שלמים, כמו סטרימינג של מוזיקה וסרטים, מסחר מקוון ואפילו עסקות פיננסיות שעוברות בין מדינות.
164 חברי ה-WTO הציגו את דעותיהם בנושא ביום רביעי, כאשר המשא ומתן בוועידת השרים נמשך שעות נוספות על רקע הפסימיות הגוברת לגבי עסקאות. קיסל פיטרס, שר הסחר של סנט וינסנט והגרנדינים, שמוביל את הדיונים, אמר בוועידה כי נותרו חילוקי דעות, ויש להיפגש פעם נוספת.
 
ה-WTO הסכים ב-1998 להטיל השהייה על תעריפי המסחר האלקטרוני והאריך אותה שוב ושוב בוועידות שרים. גוף הסחר בז'נבה מקיים בדרך כלל כל שנתיים, וכעת הודו, אינדונזיה, סרי לנקה, פקיסטן ודרום אפריקה מאיימות לעצור את ההקפאה הזו, אמרו מקורות סחר המקורבים לשיחות ב-WTO. זה מעלה את הסיכוי שניתן להטיל תעריפים על זרימת נתונים כמו הזרמת מוזיקה ועסקאות פיננסיות.
"האם זה הוגן שעלות ההעברה תמיד נופלת לחלוטין על ידי המדינות המתפתחות?" שר המסחר ההודי שרי פיוש גויאל אמר בפגישה. "הנוהל הזה צריך להיבדק." פקיסטן אמרה שהיא ויתרה על הכנסות של מיליארדי דולרים בשל ההתנגדות. ההתנגדות הזו גרמה ל-108 איגודי חברות טכנולוגיה, כולל קבוצות מהודו ואינדונזיה, לכתוב ל-WTO לחדש את ההקפאה, באומרם כי אם זה לא ייעשה, זה יהווה נסיגה היסטורית עבור ה-WTO ויערער את ההתאוששות העולמית.
מדינות מתפתחות קטנות, הם אומרים, יאבדו את הסיכוי להגביר את התחרותיות הדיגיטלית שלהן. ג'ון נופר, מנכ"ל איגוד תעשיית המוליכים למחצה, שיושבת בארה"ב, אמר שזרימת נתונים ללא מכסים חיונית למדינות שרוצות למשוך השקעות של זרים. הם גם מביאות יתרונות ברורים לצרכנים ולעסקים קטנים, אמר.
"פעמון האזהרה מצלצל, והסיכונים לאי-הארכת ההשהייה גדלים", אמר נויפר לרויטרס. "זה יגרום לתגובת שרשרת של הטלת מכסים". מחקרים הראו כי ההכנסות שמדינות יקבלו ממכסים כאלה יהיו זעומים ביחס להפסד הכלכלי, אמר נויפר. נציג האיחוד האירופי אמר כי מדינות שמעוניינות בהארכת ההשהיה עדיין מקוות להגיע להסכם רב צדדי. אין עדיין ניסיון לחפש אחר אופציה אחרת, כמו הקמת ברית מצומצמת יותר של מדינות שלא יטילו מכסי מידע אלה על אלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה