השוק

טסלה נתבעת ע"י עובדים לשעבר: "פיטורים המוניים ולא חוקיים"

עובדי טסלה לשעבר מגישים תביעה נגד החברה של האיש העשיר בעולם. טוענים כי טסלה לא מילאה אחר החוקים הפדרליים בנוגע לפיטורים המוניים מכיוון שלא נמסרה לעובדים הודעה מוקדמת על פיטורים. החודש כתב המנכ"ל מאסק כי טסלה נאלצה להפחית את משכורותיה בכ-10%
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה)
עובדי טסלה לשעבר הגישו תביעה נגד החברה, בטענה ש"הפיטורים ההמוניים" שלה מפרים את החוק הפדרלי. לטענת התובעים, לא נמסרה לעובדים הודעה מוקדמת על פיטורים. העובדים טוענים שהחברה לא פעלה לפי החוקים הפדרליים לגבי פיטורים המוניים המחייבים הודעה של 60 יום על פי חוק התאמת עובדים והסבה מחדש, נכתב בתביעה.
התביעה, שהוגשה ביום ראשון מאוחר בטקסס על ידי שני עובדים שאמרו כי פוטרו ביוני ממפעל הג'יגה-פקטורי של טסלה בספארקס, נבאדה, טוענת שיותר מ-500 עובדים פוטרו במתקן בנבאדה. העובדים מבקשים מעמד של תובענה ייצוגית לכל עובדי טסלה לשעבר ברחבי ארה"ב אשר פוטרו במאי או יוני ללא הודעה מוקדמת. "טסלה פשוט הודיעה לעובדים שפיטורים שלהם ייכנסו לתוקף באופן מיידי", נכתב בתביעה.
 
"זה די מזעזע שטסלה פשוט תפר באופן בוטה את חוק העבודה הפדרלי על ידי פיטורי עובדים רבים כל כך מבלי לספק את ההודעה הנדרשת", אמרה לרויטרס שאנון ליס-ריורדן, עורכת דין המייצגת את העובדים. ליס-ריורדן אמרה כי טסלה מציעה לחלק מהעובדים רק שבוע אחד של פיטורים, ושהיא מכינה הצעת חירום במאמץ למנוע מהחברה לנסות לקבל שחרורים מהעובדים בתמורה לשבוע של פיטורים.
זאת לאחר שמייסד ומנכ"ל החברה אילון מאסק אמר באימייל מוקדם יותר החודש כי יש לו "תחושה סופר רעה" לגבי הכלכלה וכי טסלה נאלצה להפחית את משכורותיה בכ-10%. יותר מ-20 עובדי טסלה לשעבר אמרו שהם איבדו את מקום עבודתם החודש, לפי פרסומים מקוונים וראיונות לתקשורת. שני העובדים שהגישו את התביעה פוטרו שניהם במהלך השבועיים האחרונים והם רוצים שכר והטבות עבור תקופת ההודעה המוקדמת של 60 יום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה