קריירה ולימודים

מאסק מפטר עובדים כנקמה? המכתב שגרם למהלך הדרמטי

לפי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקאיים, SpaceX מפטרת עובדים שגינו את התנהגותו של אילון מאסק במכתב גלוי. המכתב כינה את פעולות המנכ"ל כ"מקור תכוף להסחת דעת ומבוכה"
מערכת ice |  3
spaceX (צילום ויקיפדיה, flickr/ U.S. Air Force Academy)
עובדי SpaceX גינו את התנהגותו של הבעלים אילון מאסק במכתב פתוח שנשלח בתוך מערכת צ'אט פנימית של החברה. יום לאחר פרסום המסמך, לפי הדיווחים בארצות הברית, SpaceX פיטרה כמה עובדים שסייעו בהפצתו.
המכתב, שדווח וראה לראשונה על ידי The Verge, מתח ביקורת על נוכחותו של המנכ"ל, שהוא גם האיש העשיר בעולם ובעלי טסלה, ברחבי הטוויטר ועל ההאשמות האחרונות על הטרדה מינית שהועלתה נגדו, אותן הכחיש מאסק.
 
על פי דיווח של הניו יורק טיימס, נשיא ומנהל התפעול של SpaceX, גווין שוטוול, אישר באימייל כי SpaceX "סיימה את עבודתם של מספר עובדים מעורבים. המכתב, השידולים והתהליך הכללי גרמו לעובדים להרגיש אי נוחות, מאוימים ומוטרדים ו/או כועסים בגלל שהמכתב לחץ עליהם לחתום על משהו שלא משקף את דעותיהם. יש לנו יותר מדי עבודה קריטית להשלים ואין לנו צורך בסוג זה של אקטיביזם מוגזם".
החברה פתחה בחקירה לגבי המכתב וכאמור מספר עובדים אכן פוטרו. "אני מצטער על הסחת הדעת הזו", כתב. "אנא הישארו ממוקדים במשימת SpaceX, והשתמשו בזמנכם בעבודה כדי לעשות את העבודה הטובה ביותר שלכם. כך נגיע למאדים". עובדי SpaceX שכתבו את המכתב הפתוח אמרו שדבריהם הם שיתוף פעולה בין "עובדים על פני הספקטרום של מגדר, מוצא אתני, ותק ותפקידים טכניים".
על פי הדיווחים, המסמך הופץ בערוץ פנימי של Microsoft Teams עם למעלה מ-2,600 עובדים. העובדים התבקשו לחתום על המכתב על ידי מילוי סקר או על ידי סריקת קוד QR. לפי The Verge, עובדים רבים הסכימו עם המכתב, חלקם הביעו מבוכה בגלל הציוצים וההתנהגות של מאסק. מספר החתימות שנצבר אינו ידוע.
מאסק, שהוא גם מנכ"ל טסלה, רכש לאחרונה את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, בעסקה שהתגלתה כשנויה במחלוקת. העסקה עדיין לא יצאה לפועל, כאשר מאסק הצהיר שהוא לא יוכל להתקדם עד שטוויטר תספק נתונים לגבי אשכול חשבונות מזויפים/ספאם שלה; החברה אמרה שמידע זה יועבר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כל הכבוד!!!!תעיף את הגיס החמישי שעובד אצלך
    צדק 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויוצר עליך!!!!מאכיל ומפרנס אותם ופותחים עליו הסמרטוטים הפרוגרסיבים!!!תעיף אותם לעזאזל!!!
    סגור
  • 2.
    אלון מסק
    צ.ר. 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוסר יציבות כלכלית !
    סגור
  • 1.
    מטורללים פרוגרסיבים כפויי טובה.
    נעמי 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שיחפשו עכשיו עבודה בתעשיית החלל
    סגור