השוק

דרמה בלאומי: אהרון פרנקל רכש הלילה 2.5% ממניות הבנק

התעלומה נפתרה: אהרון פרנקל הוא איש העסקים שעומד מאחורי החברה הזרה שרכשה הלילה מניות לאומי ב-950 מיליון שקל. היזם הבינלאומי החליט להשתמש במזומן שקיבל ממכירת חלקו בגב ים, ורכש 2.5% ממניות לאומי במהלך הנפקת הענק של הבנק
ניצן כהן | 
אהרון פרנקל (צילום ויקיפדיה)
הנפקת הענק של לאומי הסתיימה הלילה כשבהנפקה הופיעה חברה זרה שרכשה ב-950 מיליון שקל. מאחורי החברה הזרה עומד איש העסקים אהרון פרנקל שנפגש החודש עם 3 מיליארד שקל שקיבל במזומן מנכסים ובניין על חלקו בגב-ים.
כזכור, הנפקת בנק לאומי הסתיימה הלילה בהצלחה. המשקיעים הזרים והמקומיים הזרימו ביקושים גדולים של כ-5 מיליארד שקל, מה שהביא את הבנק להגדיל את ההנפקה אל מעבר 2 מיליארד השקלים שביקש לגייס בהתחלה אל 2.75 מיליארד דולר. 
הרקע להנפקה הגיע כאשר לאומי נקלע לסיטואציה בה היה צריך לעבות את ההון שלו כדי לעמוד בתוכנית העסקית של הגדלת אשראים בפעילות ליבה, להמשיך לחלק דיבידנדים (אם כי בעצימות נמוכה יותר) והן כדי להתרחק ממגבלות ההון הרגולטורי.
ואיך זה קשור לאהרון פרנקל? רק לפני שבועיים, הושלמה אחת עסקאות הגדולות והמסקרנות בישראל בתקופה האחרונה, כאשר נכסים ובניין רכשה את מניותיו של אהרון פרנקל בחברת גב ים (37% מהחברה) בסכום אסטרונומי של 3.25 מיליארד שקל, וזאת לאחר המימון שניתן לה על ידי בנק מזרחי ומיטב.
 
מה עושים עם סכום ענק שכזה? איש העסקים פעל דרך חברה זרה שרכשה ב-950 מיליון שקל בהנפקת הענק של בנק לאומי, דבר שהוביל לו בבזק 2.5% ממניות בנק לאומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה