השוק

הדולר צולל בכ-1.5%, שובר את רמת התמיכה ב-3.4 שקל

גורם כלכלי: "המוסדיים מחזירים כסף לישראל, העליות של הימים האחרונים גרמו למשקיעים לממש סחורה ולהחזיר כסף הביתה וזה לוחץ את הדולר הבוקר בתל אביב"
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום vecteezy)
המסחר בשוק המט"ח נפתח הבוקר כשהדולר נחלש בשיעור חד של כ-1.5% ושובר את רמת התמיכה של ה-3.4 שקל. תשואות האג"ח השקליות יורדות מעט וזה אחד ההסברים להיחלשות של הדולר הבוקר בתל אביב.
נסביר את הדברים: באופן עקרוני עד לא מכבר נתנו המשקיעים המוסדיים עדיפות להשקעת כספים בשוק הכסף האמריקאי ואז בכל פעם שהיו ירידות בנאסד"ק המוסדיים היו קונים דולרים ורוכשים עוד סחורה וזה בצירוף ההתנפלות של הציבור על נתב"ג עשו את שלהם ולחצו את הדולר כלפי מעלה.
 
כעת הדברים מקבלים תפנית. האלוקציה של המשקיעים המוסדיים משתנה מעט והם מגלים שהירידות מתחילת השנה יצרו כמה הזדמנויות מעניינות בשוק האג"ח הישראלי, קרי בשקלים וזה יוצר מצב הפוך של מכירת סחורה בארה"ב או לחילופין להפסיק להגן על ההשקעה בארה"ב ותחת זאת להצטייד באג"ח שקלי בישראל.
המצב הזה הוא מעניין כי למעשה הוא משדר לשווקים שאנחנו בתחתית או לפחות קרובים אליה וכדאי כבר להצטייד בסחורה בישראל כדי להיות ערוכים לתיקון. אם מדובר במלכוד דובים או בהתייצבות אמיתית - נדע רק במעלה הדרך. אבל אם צריך לגזור איזו מסקנה מהבוקר הרי שלשווקים מתגנבת אופטימיות זהירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה