השוק

אי.בי.אי: הריבית תעלה בחודש הבא ב-0.5% ותגיע ל-2.75%

הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי מעריך שכבר בישיבה הקרובה יעלה בנק ישראל את הריבית ב-0.5% וימשיך ברצף העלאות ריבית עד שהריבית בישראל תגיע לרמה של 2.75% בסוף השנה
ניצן כהן | 
משבר במשק (צילום shutterstock)
הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי, רפי גוזלן, מעריך שבנק ישראל יעלה את הריבית כבר בישיבה הקרובה בחודש הבא בשיעור חד של 0.5%. גוזלן מעריך שהריבית בישראל תמשיך לעלות עד שתגיע בסוף השנה לרמה של 2.75%.
"המשך העלייה במחירי הסחורות והצפי לתרומה גבוהה יותר של סעיף הדיור צפויים להוביל לעלייה בקצב האינפלציה השנתי בחודשים הקרובים לסביבה של 4.5% ומעלה. לכן, סביר שלמרות שהמדדים האחרונים היו נוחים יחסית (נעו בין הצפי להפתעה כלפי מטה), ושקצב עליית השכר עדין אינו חריג וממשיך לנוע סביב מגמת טרום המשבר,  המסר שעלה מהחלטת הריבית האחרונה, ששידר חוסר נוחות עם  סביבת האינפלציה הגבוהה מהיעד ועם ריבית ריאלית שלילית, יובילו את בנק ישראל להעלאת ריבית של 0.5% ביולי.
 
"כמו כן, הנגיד התייחס לא מעט לאחרונה להתרחבות האינפלציה על ידי בחינת עליות המחירים במוצרים הסחירים והבלתי סחירים. כפי שניתן לראות בגרף הבא, אמנם העלייה במחירי המוצרים הסחירים, של כ-5% בשנה האחרונה, גבוהה יותר בתמיכת מחירי הסחורות בעולם והשיבושים בשרשרת האספקה (ולאחרונה גם מהנסיעות לחו"ל), אך גם קצב עליית מחירי המוצרים הבלתי סחירים עלה מדרגה, לכ-3.7% בשנה האחרונה, וזאת בתמיכת סעיף הדיור והשפעות פתיחת המשק.
"מעבר להחלטה הקרובה, משך מחזור העלאות הריבית יוכתב על ידי מחזור העלאות הריבית בארה"ב, שכן מחזור העלאות הריבית בארה"ב ילמד על אופן ההתמודדות עם האינפלציה העולמית ועל מידת ההיחלשות של הכלכלה הגלובלית. בהיבט המקומי, העלייה בצפויה באינפלציה השנתית תקשה על הועדה להאט את קצב העלאות הריבית עד לסוף השנה, אלא אם תירשם הידרדרות מהירה בתמונת המאקרו העולמית שתלווה בירידה חדה בציפיות לאינפלציה. לפיכך, בהנחה ותהליך העלאות הריבית בארה"ב יימשך לפחות עד לתחילת 2023, סביר שריבית בנק ישראל תעלה ל-2.5%-2.75% עד לסוף השנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה