השוק

מליסרון מכניסה רגל לחללים המשותפים: תחלוק רווחים עם מיינדספייס

מליסרון השכירה 4,100 מ"ר לחברת מיינדספייס שמשכירה חללים משותפים; העסקה נחתמה ל-10 שנים וכוללת מנגנון משולב דמי שכירות וחלוקת רווחים; עסקאות מסוג זה מקובלות במתחמים של מיינדספייס אבל ההסכמה של מליסרון למודל הופכת אותו למעניין
ניצן כהן | 
אופיר שריד מנכ"ל מליסרון (צילום רמי זרנגר, Peled Studios)
חברת מליסרון חתמה עם חברת מיינדספייס על הסכם שכירות להקמת והפעלת מתחם חללי עבודה משותפים המתפרסים על  פני כ-4,100 מ"ר ב-3 קומות בבניינים C ו- D בפארק ההייטק Ofer East בפתח תקווה. כך נודע ל-ice.
ההסכם, אשר נחתם ל- 10 שנים (עם שתי תקופות אופציה בנות 5 שנים כל אחת), משלב מנגנון של דמי שכירות מינימאליים והשתתפות של מליסרון ברווחים מפעילות המתחם, כחלק מהאסטרטגיה של מיינדספייס לשתף את בעלי הנכסים ברווחי הפעילות של חללי העבודה והשירותים הנוספים הניתנים בהם. המתחם, שיכיל מעל 600 עמדות עבודה, צפוי להיפתח בתחילת דצמבר 2022.
 
המנגנון שנוצר בהסכם שבין מיינדספייס למליסרון הוא מעניין. האינטרס של מיינדספייס הוא ברור. דמי שכירות נמוכים (יחסית) בתמורה לחלוקת רווחים. מה שמשפר את הסיכויים לייצר מתחם רווחי. הסיפור כאן הוא שמליסרון הסכימה לניסוי הזה מתוך אמונה שאם הוא יצליח, ניתן יהיה להשתמש במנגנון הזה לעסקאות נוספות מהסוג הזה (שאגב הוא מקובל בחנויות בקניונים) בתחומים חדשים שהפוטנציאל שלם גדול אבל עד כה לא מומש, בטח לא במלואו.
פארק ההייטק Ofer East בפתח תקווה משתרע על פני שטחי משרדים בהיקף של כ-60,000 מ"ר בארבעה בניינים. הפארק ממוקם בצומת הרחובות שלמה שמלצר והפסגות בקריית אריה, בסמוך לצירי תנועה ראשיים (כביש 4 וכביש 5), במרחק של 500 מטרים מתחנת הרכבת הקלה (הקו האדום) וכקילומטר מתחנת רכבת ישראל. בפארק ממוקמים משרדיהן של מגוון חברות הייטק מובילות, בהן: CyberArk, Intuit, Global-e, Flir ועוד. בנוסף, בפארק ניתן למצוא מסעדות, חנויות ושירותים שונים.

פרוייקט עופר איסט פתח תקווה של מליסרון. (קרדיט: peled studios(
מיינדספייס עוסקת בתחום חללי העבודה הגמישים (flex), להשכרת משרדים פרטיים מעוצבים בסטנדרט גבוה, חדרי ישיבות, אזורי לאונג' ושירותים שונים עבור חברות בכל הגדלים, לתקופות קצרות, ארוכות טווח או לצרכים נקודתיים. זהו המתחם הראשון שפותחת מיינדספייס בפתח תקווה, המביא את מצבת סניפי החברה ל-7 בישראל, ומעל 35 בערים ברחבי העולם: לונדון, ברלין, מינכן, אמסטרדם, ורשה, סן-פרנסיסקו, פילדלפיה ועוד.
שי וינברג, משנה למנכ"ל ומנכ"ל פעילות ייזום נדל"ן ומשרדים של מליסרון: "אנו שמחים על ההסכם עם חברת חללי עבודה בינלאומית מובילה כדוגמת מיינדספייס, המפעילה מתחמים מגוונים עם שירותי ערך מוסף שתתרום לפארק ולחברות הפועלות בו. המבנה הייחודי של פארק Ofer East בפתח תקווה תואם פעילות במתכונת של חללי עבודה גמישים, ויגוון את השירותים המוצעים בו. ההסכם שנחתם ישרת ויתרום לסביבת העבודה כולה, הן לשוכרים הוותיקים שיוכלו לעשות שימוש בחללי העבודה, והן ללקוחות מיינדספייס שיוכלו להכיר את פארק Ofer East ואת התנאים הייחודיים שהוא מציע".
יותם אלרואי, CBO ומייסד משותף במיינדספייס: "מיינדספייס נמצאת בתנופת צמיחה חסרת תקדים וזה הסניף השלישי שנפתח בשנה וחצי האחרונה בישראל לצד סניפים חדשים בעולם. מודל העבודה הגמיש מאפשר לחברות להתאים את בחירת חלל העבודה לשוק העבודה המשתנה, ומספק עבורן גמישות מקסימלית. נכון להיום תפוסת חללי העבודה שלנו ברחבי העולם מגיעה לכמעט 100% ואנו צפויים להמשיך ולהתרחב בשווקים הצומחים בעולם, ובישראל וגרמניה בפרט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה