השוק

מלחמת עולם בין הבנקים למוסדיים בהנפקת יוחננוף

איתן יוחננוף רצה לגייס אתמול בשוק 450 מיליון שקל, המוסדיים הסתערו וברגע האחרון התברר כי המערכת הבנקאית ״שברה את השוק״ ולקחה חצי מהכסף
ניצן כהן | 
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)
מלחמת עולם (על דרך המשל) נרשמה הלילה בין המשקיעים המוסדיים למערכת הבנקאית בהנפקה של איתן יוחננוף. יוחננוף ביקש לגייס 450 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג״ח, המוסדיים התנפלו והזרימו ביקושים של 1.15 מיליארד שקל במחירים טובים מאוד (לאיתן יוחננוף) אבל אז נכנסה המערכת הבנקאית לתמונה ושתתה יותר ממחצית הכסף.
נסביר לרגע במה מדובר. יוחננוף נחשבת בשוק ההון לאחת החברות הנחשקות להשקעה. לחברה אין כמעט חוב, הם מנוהלת טוב על ידי אדם שחי את העסק (משהו בסגנון רמי לוי) ולא שש לקחת הלוואות. אם נכניס למשוואה הזו שמי שרוצה להיחשף לקמעונאות הישראלית (דרך אג״ח) אין לו כמעט אפשרויות שהן לא שופרסל החבוטה, הרי שברור היה שכשאיתן יוחננוף יבוא לשוק, תהיה הנפלות חסרת תקדים על הסחורה שלו.
 
אז מה קרה אתמול? כאמור איתן יוחננוף רצה 450 מיליון שקל מהשוק שהחזיר לו ״אהבה״ ונתן לא פי 2.5 ממה שרצה ובמחירים מעולים. תנאי הרקע מוכרים היטב למערכת הבנקאית שגילתה אתמול אחר הצהריים שהיא מחוץ לעסקה והעבירה ליוחננוף הצעה שאי אפשר לסרב לה: או שאנחנו נכנסים לעסקה, או שניפגש בהמשך ונזכור את זה.
איתן יוחננוף, איש שוק מנוסה מאוד, הבין שהוא נמצא בין הפטיש לסדן וקיבל החלטה: להוציא את המוסדיים מהעסקה ולהכניס את הבנקים. רק מה? יוחננוף הבין שלריב עם המוסדיים, יעלה לו הרבה כסף במעלה הדרך שנראית כרגע לא טוב ( לא עבור החברה אלא במונחי שוק הכסף - תנאי המקרו) ולכן יצר פשרה מפא״יניקית.
 
אם כן, יוחננוף החליט למכור למוסדיים 200 מיליון שקל ולבנקים 250 מיליון שקל (מספר לא סופי). אבל אם דאגתם לחבר איתן יוחננוף אז תסירו דאגה מלבכם, הוא הוריד את כולם על הברכיים במחירים.
יוחננוף מכר את הסחורה במרווח של 158 נקודות שקלי כשבשביל להיכנס לפרופורציות הרי שאשטרום (לא דוגמה הכי טובה אבל מכניסה לפרופורציות) מכרו אג״ח דומה במרווח צמוד מדד של 300 נקודות ואנחנו מדברים על אחת החברות הטובות בישראל - אשטרום.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה