השוק

המהפכה בעולם הביטוח הושלמה: איילון נרכשה בכחצי מיליארד שקל

ווישור גלובלטק רוכשת 67% מאיילון תמורת כ-447.6 מיליון שקל והופכת להיות שחקן משמעותי ביותר בתחום הביטוח עם היקף פרמיה ברוטו שנתי שמוערך בלמעלה מ- 3.5 מיליארד שקל. בנוסף, חתמה ווישור על הסכם עם תאגיד בנקאי בהיקף של כ-90 מיליון שקל כחלק ממימון העסקה
כפיר אדר |  1
ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל (צילום רמי זרנגר)
קבוצת הטכנולוגיה והביטוח ווישור גלובלטק (Wesure Global Tech)  מדווחת היום כי הושלמה עסקת איילון, במסגרתה רוכשת ווישור 67% ממניות קבוצת הביטוח איילון תמורת כ-447.6 מיליון שקל. ווישור מדווחת במעמד זה גם על חתימת הסכם מימון עם תאגיד בנקאי מוביל שיעניק לה הלוואה של כ-90 מיליון שקל, הסכם שמבטא הבעת אמון בעסקה וביכולתה להשיא ערך.
השלמת העסקה הינה בהמשך להסכמות אליהן הגיעו אתמול ווישור ומנהל העזבון של לוי רחמני ז"ל, ובהתאם לכך נחתמה תוספת שלישית להסכם עסקת ווישור-איילון. התיקון להסכם כלל הפחתת התמורה הכוללת שתשלם גלובלטק עבור 67% ממניות איילון בכ-15 מיליון שקל, כך שהיא תסתכם בכ-447.6 מיליון שקל. כמו כן, במסגרת התיקון הנוסף להסכם, הוגדל סכום הלוואת המוכר לגלובלטק ב- 7.5 מיליון שקל נוספים, לכ-62.5 מיליון שקל.
 
קיסריה אלקטרוניקה רפואית השלימה את השקעתה בווישור גלובלטק לסך של 260 מיליון שקל וצבי וענת ברק הופכים לחלק מגרעין השליטה בווישור ביטוח ובאיילון ביטוח יחד עם אמיל ויינשל וניצן צעיר הרים. בנוסף, הושלמה היום גם ההשקעה של משפחת בן ישי בגלולבטק בתמורה לכ-20 מיליון שקל, במחיר של 6.3 שקל למניה.
לצד צמיחה אורגנית הקבוצה מאמינה באסטרטגיה של רכישות ומיזוגים חכמים ושיתופי פעולה אגב שימוש בטכנולוגיה ובידע של הקבוצה תוך ביצוע טרנספורמציה טכנולוגית לארגונים מסורתיים ושמרניים. כעת לאחר השלמת עסקת הרכישה של מניות השליטה באיילון, היקף הפעילות המאוחד של קבוצת ווישור גלובלטק (איילון ו-ווישור ביטוח) מביאים את החברה להיות חברה דומיננטית בשוק הישראלי, עם היקף פרמיה ברוטו שנתי שמוערך בכ- 3.5 מיליארד שקל וזאת במגוון רחב של תחומי פעילות בענפי הביטוח הכללי, בריאות וביטוח חיים. סך הנכסים של הקבוצה צפוי לעמוד על למעלה מ- 17 מיליארד שקל.
 יוחנן דנינו יו"ר WeSure Global Tech: "אנו שמחים על השלמת עסקת ווישור-איילון וכניסת משפחת ברק לגרעין השליטה בקבוצה. קבוצת ווישור גלובלטק המחזיקה בווישור ביטוח ובאיילון ביטוח הופכת לקבוצת ביטוח משמעותית בישראל עם יכולות עסקיות, אנושיות וטכנולוגיות מגוונות שיש בהם פוטנציאל השבחה רב.  איילון היא חברה עם הון אנושי מעולה ומערך סוכנים מנוסה ואיכותי. אנו בטוחים כי החיבור עם קבוצת ווישור גלובלטק יביא לשלם שגדול בהרבה מסך חלקיו. עם השלמת העסקה, קבוצת ווישור גלובלטק מקבלת מכפיל כוח כקבוצת ביטוח חזקה, מגוונת ומתקדמת עם היקף הכנסות מפרמיה ברוטו של כ-3.5 מיליארד שקל בישראל. איילון תשתלב באופן טבעי ודינאמי באסטרטגיה העסקית הכוללת שלנו בשנים הבאות, ותהיה גורם מרכזי בקפיצת המדרגה העסקית של קבוצת ווישור גלובלטק".
מנכ"ל איילון, שרון רייך מסר הערב : "איילון מקדמת בברכה את הבעלים החדשים. אנו סמוכים ובטוחים שעסקה זו, המביאה עימה יתרונות אסטרטגיים רבים, תביא ליישום פעולות רבות, שיבואו לידי ביטוי בהשבחת התוצאות העסקיות ובשגשוג החברה. אין לי ספק, שיחד נוביל את איילון לתוצאות מצוינות והישגים משמעותיים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם זו מהפכה,אוי ואבוי למהפכות.כלום ואויר מחם... (ל"ת)
    אבבא 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור