השוק

חברה ישראלית תקים פרויקט סולארי ברומניה בכ-565 מיליון שקלים

חברת האנרגיה המתחדשת 'נופר אנרגיה' ממשיכה בפעילותה הגלובאלית ומתרחבת ברומניה עם פרויקט משמעותי נוסף לחברה דרך הפלטפורמה המקומית שבבעלותה: פרויקט סולארי בהספק 255 מגה-ואט ובעלות הקמה כוללת של כ-565 מיליון ₪. צפי להכנסות שנתיות של כ-95 מיליון ₪
מערכת ice | 
פאנל סולארי (צילום unsplash)
"נופר אנרגיה" ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובאלית ומגדילה את פורטפוליו הפרויקטים שלה ברומניה באמצעות פלטפורמת הייזום המקומית, העוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, מימון, ניהול והחזקה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת חשמל ברומניה. הפלטפורמה כוללת מנהל מדינה מנוסה ומנהלי פיתוח, רישוי, הנדסה, תכנון ומימון בעלי ידע, מוניטין וניסיון רב בפיתוח, הקמה ומימון של פרויקטים ברומניה.
הבוקר מדווחת החברה על כניסה לפרויקט משמעותי נוסף בהספק מותקן של 255 מגה-ואט. הפרויקט מצוי בשלבי פיתוח מתקדמים, ועתיד להיבנות על מקרקעין בשטח 290 הקטר בדרום רומניה הנמצא בסמיכות לקו מתח גבוה, המאפשר הזרמה ישירה של החשמל המיוצר. להערכת החברה מדובר בפרויקט איכותי בשל מיקומו באזור המאופיין בתפוקות גבוהות, סטאטוס הפיתוח המתקדם שלו ועלויות הקמה נמוכות בשל גודלו וסמיכותו לקו מתח גבוה.
 
שיעור האחזקות של החברה בפרויקט יעמוד בשרשור על 85.5%-90%, כאשר סך עלויות ההקמה החזויות של הפרויקט עומד על כ-565 מיליון ₪, והוא צפוי להניב הכנסות שנתיות של כ-95 מיליון ₪ ו-EBITDA שנתית של כ-84 מיליון ₪. החברה צפויה להתחיל את הקמת הפרויקט לאחר קבלת האישורים הנדרשים במהלך 2023.
פורטפוליו הפרויקטים של החברה ברומניה עומד על 579 מגה-ואט, וכולל בנוסף את פרויקט Ratesti, בהספק מותקן של 155 מגה-ואט, המצוי בשלבי הקמה מתקדמים, וכן את פרויקט Iepuresti, בהספק מותקן של 169 מגה-ואט, המצוי בשלבי פיתוח ורישוי מתקדמים. כמו כן, ממשיכה הפלטפורמה המקומית לקדם ייזום וכניסה למספר פרויקטים נוספים בהספקים משמעותיים אשר יאפשרו לחברה לנצל את מחירי החשמל הגבוהים באירופה.
נדב טנא: "שמחים לעדכן הבוקר על עסקה משמעותית נוספת במסגרת פלטפורמת הפיתוח המקומית שלנו בשוק האנרגיות המתחדשות ברומניה. מדובר בפרויקט בהספק משמעותי ובתשואה גבוהה, המצטרף לפורטפוליו האיכותי של החברה ברומניה, הכולל פרויקטים בשלבי הקמה מתקדמים ובפיתוח מתקדם, אשר צפויים ליהנות ממחירי החשמל הגבוהים באירופה "
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה