השוק

אילון מאסק חושש: שתי המתחרות הגדולות ביותר שלו התאחדו

מפעילת הלוויין הבריטית OneWeb הודיעה על שילוב כוחות  עם היריבה האירופית Eutelsat בעסקה ששתי החברות מקוות שתעזור להן להתמודד עם SpaceX של אילון מאסק. כל הפרטים בפנים
מערכת ice | 
spaceX (צילום ויקיפדיה, flickr/ U.S. Air Force Academy)
מפעילת הלוויין הבריטית OneWeb מתכננת לשלב כוחות עם היריבה האירופית Eutelsat בעסקה ששתי החברות מקוות שתעזור להן להתמודד עם SpaceX של אילון מאסק. המיזוג הכולל של המניות יביא ל-Eutelsat להנפיק 230 מיליון מניות חדשות ולהחליף אותן בכל המניות הנותרות של OneWeb, כך הודיעו היום (שלישי) שתי החברות בהודעה משותפת.
בעלי המניות של OneWeb ו- Eutelsat יהיו הבעלים של 50% מהחברה המשולבת, בהתאמה. העסקה מעריכה את OneWeb ב-3.4 מיליארד דולר. לאחר המיזוג הצפוי, החברה הממוזגת צפויה לייצר כ1.2 מיליארד אירו של הכנסות בשנה הקרובה.
דומיניק ד'הינין ואווה ברנקה של Eutelsat ימשיכו בתפקידיהם כיו"ר ומנכ"ל החברה החדשה, בעוד סאני מיטאל מ-OneWeb יהפוך יו"ר החברה. OneWeb רוצה להפיץ 648 לוויינים במסלול נמוך של כדור הארץ שיעזרו להקרין פס רחב לאזורים כפריים עם גישה מוגבלת לאינטרנט. יש לו כיום 428 לוויינים במסלול, אשר ישולבו כעת.
 
OneWeb, שהוגדרה זה מכבר כמתחרה לפרויקט האינטרנט הלוויין הענקי Starlink של SpaceX, החברה בבעלותו של אילון מנאסק, ולפרויקט Kuiper של אמזון, התמודדה עם קושי להפוך את שאיפותיה למודל כלכלי בר-קיימא. החברה יצאה מפשיטת רגל ב-2020 בעזרת ממשלת בריטניה, לאחר ששרפה מיליארדי דולרים בהון סיכון. הממשלה הכניסה 500 מיליון דולר כחלק מחבילת חילוץ עבור החברה. הסטארט-אפ הושפע גם מהקפאת שיגורי הרקטות מרוסיה בעקבות פלישת מוסקבה לאוקראינה.
OneWeb מקווה שהשילוב עם Eutelsat יעזור להפוך את הונה, כשהמנכ"ל ניל מאסטרסון מכנה זאת "עוד צעד נועז" בסיוע לחברה במשימתה. "השילוב הזה מאיץ את המשימה שלנו לספק קישוריות שתשנה חיים בקנה מידה ותיצור חברה צומחת במהירות וממומנת היטב, שתמשיך ליצור ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלנו", אמר.
 
העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים שונים, כולל תהליך אישור ביטחון לאומי קפדני בבריטניה. היא צפויה להסתיים עד המחצית הראשונה של 2023. העסקה אינה כוללת "נתח מיוחד" המוחזק על ידי ממשלת בריטניה המעניק לה ביטוי בענייני ביטחון לאומי, כולל תקני האבטחה של הרשת של OneWeb ומיקום המטה שלה. על פי תנאי ההסכם, OneWeb תמשיך לסחור בשמה הקיים ותשמור את המטה שלה בבריטניה. Eutelsat, שנסחרת בפריז, מתכננת לרישום נוסף בבורסת לונדון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה