השוק

חברת הייעוץ תפן רוכשת יצרנית פלסטיק ונערכת לרכישות נוספות

חברת הייעוץ תפן נכנסת לתחום חדש ודי נסתר מעיני הציבור והוא ייצור הפלסטיק; החברה השלימה את רכישת "קבוצת זריחה" שמייצרת פלסטיק ומקימה חברת ייעוץ בתחומי לתחומי ייצור אלה
ניצן כהן |  3
מלי ביצור פרנס (צילום ענת קזולה)
אם יש משהו שאנחנו יכולים ללמוד ממנו מאז פרץ משבר הקורונה שפגע בשרשרת האספקה העולמית, עובר לפלישה של רוסיה לאוקראינה והסנקציות שהוטלו עליה - זה החשיבות של חומרי הגלם לתעשייה. תעשיית חומרי הגלם נספרת משום מה כלואו-טק (LOW-TECH) אך מדובר בתעשייה רווית טכנולוגיה, ידע ויכולות הנדסיות שמיתרגמות בסופו של יום ליעילות פס הייצור וכן הלאה.
אחת מחברות הייעוץ הגדולות והחשובות בכלכלה הישראלית היא חברת תפן שעורכת מחקרים רבים על הכלכלה הישראלית והבינלאומית אך עם דגש שמיועד למשקיעים ישראלים או למשקיעים זרים שרוצים להשקיע בישראל.
 
באופן עקרוני התהליכים הם מהסוג של רכישת חברה עם פוטנציאל והשבחה שלה. אלה מילים יפות אך תהליך ההשבחה כולל היבטים רבים שהמרכזי שבהם הוא ייעול תהליכי הייצור.
ניתוח השוק הזה הביא את חברת תפן לבצע עסקה חריגה במעט מהמקובל בנוף המקומי והוא לרכוש חברת ייצור ולעשות את התהליכים האלה בעצמה. תפן, אם כן השלימה את רכישת "קבוצת זריחה" שעוסקת בייצור פלסטיק.
בתפן אומרים שהרכישה היא ראשונה בסדרה ובכוונת החברה לבצע רכישות נוספות של חברות בתחום הפלסטיקה והביטחון בשנה הקרובה במטרה להעמיק את מעורבותה בתעשייה הישראלית. 
תפן למעשה מחליפה כובע. לא רק חברת ייעוץ אלא חברה שרוצה לקחת חלק בפירות של הייעוץ שלה ולכן היא מקימה את פעילות ההשקעה שלה שבמסגרתה היא מבצעת השקעות הוניות בחברות מענפים שונים בתעשייה הישראלית במטרה לסייע להן בתהליכי טרנספורמציה, ייעול והטמעת חדשנות באמצעות "ייעוץ מבפנים".
מלי ביצור פרנס מנכ"לית ובעלים Tefen שתשמש גם כדירקטורית ב"זריחה": "תפן מתכוונת לרתום את יכולותיה וניסיונה במטרה לסייע לזריחה בפעילותה העסקית. זוהי הפעם הראשונה בישראל שחברת ייעוץ רוכשת חברה אחרת בתעשייה ושבכוונתה של Tefen לבצע בעתיד הקרוב מהלכים דומים ולהרחיב את פורטפוליו ההשקעות שלה".
קבוצת זריחה מספקת את כל שירותי התכנון, הפיתוח והייצור של מוצרים ותבניות להזרקות פלסטיק, לרבות טכנולוגיות צביעה ודפוס מהמתקדמות בעולם, ייצור ועיבוד כל סוגי המתכות, פיתוח וייצור מוצרים היברידיים המשלבים פלסטיק, גומי, מתכת והרכבות אלקטרוניקה.
השירותים של החברה ללקוחות נעים החל משלב הקונספט דרך הפיתוח, ייצור התבניות, ייצור אב־טיפוס, ועד לייצור והרכבות המוצר המוגמר. לקוחות החברה באים מהתעשיות הביטחוניות, הרפואיות האופטיות, תעשיית הרכב, תקשורת ולוויינים, חקלאות ומים ומכשור קוסמטי. החברה מרכיבה 500 תבניות הזרקה מדי שנה. הפיתוח נעשה בארץ והייצור בישראל ובמפעל החברה בסין.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    האם זריחה לא נרכשה על ידי קדמה קפיטל?
    מאור 08/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם זריחה לא נרכשה על ידי קדמה קפיטל?
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד למלי ולתפן.בהצלחה לזריחה (ל"ת)
    אלון נ. 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כלהכבוד! גאווה ישראלית (ל"ת)
    נועם פלד 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור