השוק

רמי לוי פותח רשת חדשה: אלו הסכומים שהוא חייב להכיר

רשת 'רמי לוי סטוק' תפתח בקרוב עם ארבעה סניפים ראשונים ושוק הסטוק בישראל גלגל ב-2020 לא פחות מ-2.37 מיליארד שקל, יש בסך הכל 213 סניפים בארץ של הרשתות המובילות. הרווח הגולמי הממוצע בשוק עומד על כ- 35%-40%, והרווח התפעולי הממוצע עומד על כ- 3%-8%
כפיר אדר |  9
רמי לוי (צילום מקאן אריקסון)
בעוד רמי לוי מתכונן לכניסה לעולם הסטוק, עם הרשת החדשה שלו 'רמי לוי סטוק', נדמה שיש כמה נתונים שהוא חייב להכיר. מוערך כי בשנת 2022 הכנסות חנויות הסטוק יסתכמו בכ- 2.37 מיליארדי שקלים, המהווים גידול של כ- 12% ביחס ל- 2021. המשך פריחת שוק חנויות הסטוק, בא לידי ביטוי בפתיחת סניפים חדשים והקמת רשתות סטוק חדשות.
תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-Coface Bdi: "עליות המחירים במשק תורמות לשוק חנויות הסטוק להמשיך לשגשג עם פתיחת סניפים חדשים ורשתות חדשות, וכן מעורר עניין רב בקרב הקמעונאיות הגדולות במשק. התייקרות עלויות השילוח, וכן התייקרות חומרי הגלם מאז פרוץ הקורונה אילצו את שחקני השוק, שחלק גדול ממוצריהם מיובאים, להתייעל, על מנת שיוכלו להמשיך למכור ברמת מחירים נמוכה יחסית, מבלי לפגוע ברווחיות".
עוד הוסיפה: "כמו כן, גל ההתייקרויות הנוכחי מהווה אתגר גדול לשחקני השוק, אשר מצד אחד מזוהים עם מחירים אטרקטיביים, דבר הכובל את ידיהם מהעלאות משמעותיות, ומצד שני, מהווה הזדמנות למשיכת לקוחות חדשים ולהגדלת ההכנסות."
 
נכון לחודש יולי 2022, הרשתות המובילות בשוק מפעילות 213 סניפים. מתוכם, 80 סניפים ממוקמים באזור הצפון, המהווים כ- 38% מסך הסניפים. שוק חנויות הסטוק ממשיך לשגשג, וצפוי להציג עלייה של כ- 12% בהכנסות בשנת 2022. הרשתות המובילות בשוק פותחות סניפים חדשים, זאת בנוסף לרשתות חדשות שנפתחות. כך למשל קבוצת "פוקס" פתחה במחצית הראשונה של 2022 6 סניפים של רשת החנויות הדנית "פליינג טייגר". כמו כן, במהלך המחצית השנייה של השנה קבוצת "פוקס" צפויה לפתוח סניף ראשון של רשת הסטוק היוונית "ג'מבו".
שוק חנויות הסטוק מעורר עניין רב בקרב הקמעונאיות הגדולות במשק וקרנות השקעות שונות. בחודש מאי 2022 "שופרסל" חתמה על הסכם לרכישת רשת "דן דיל" תמורת 109 מיליוני שקלים. באותו החודש, רועי ונונו, מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'מבו סטוק, סיכם על מכירת 15% ממניות החברה לפי שווי חברה של 125 מיליון שקל, מינהל, קרן השתלמות לפקידים עובדי המינהל והשירותים.
בשנה הקודמת רשת "יוחננוף" רכש את השליטה ברשת "זול סטוק", וכאמור, השנה קבוצת "פוקס" החלה בפתיחת סניפים של רשתות בינלאומיות. נוסיף כי קבוצת "רמי לוי" נכנסת גם כן לשוק חנויות הסטוק, וצפויה לפתוח רשת חדשה בשם "רמי לוי סטוק".
מבחינת רווחיות, הרווח הגולמי הממוצע בשוק עומד על כ- 35%-40%, והרווח התפעולי הממוצע עומד על כ- 3%-8%. נציין כי שיבושי האספקה, התייקרות עלויות השילוח, וכן התייקרות חומרי הגלם מאז פרוץ הקורונה אילצו את שחקני השוק, שחלק גדול ממוצריהם מיובאים, להתייעל, על מנת שיוכלו להמשיך למכור ברמת מחירים נמוכה יחסית, מבלי לפגוע ברווחיות.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    למה העלתה מוטג פרטי ברשת שלך ב 8 אחוז (ל"ת)
    חזירות חזירות חזירות 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מחכה שרמי לוי ייכנס לנאסדק. כל מי שבא לקראת העם -שיצליח (ל"ת)
    בהצלחה לרמי לוי 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    רמי לוי
    ליליאן 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שישאיר לאחרים להתפרנס קצת. השתלט על המדינה.
    סגור
  • 5.
    די לזיהום הסביבה
    ברוך 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כל הרשתות האלה מלאים בפלסטיקה ומוצרים חד פעמיים בזול , אנשים יקרים די לזהם את הסביבה , העולם עגול וזה חוזר אליכם בשינויי אקלים ובעיות בריאות , המלצה שלי אליכם תחיו בצניעות תקנו רק מה שאתם צריכים פחות שקיות וחד פעמי כל אחד ישתדל וביחד ניצור עולם יפה יותר
    סגור
  • 4.
    חזירות כלכלית
    אליהו1 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    רמי לוי אולי איש מוכשר, פיקח ועוד כשרונות ברוכים. אבל. למה להיות חזיר, למה לא לתת לעוד אנשים להרויח. כך את הכסף המיתר שלך אחרי רווחי הענק. תן משכורות הגונות לעובדים שלך, תן להם בונוסים ושותפות ברווחים, כמו שעשה ורטהימר. תפתח צהרונים לילדי העובדים שלך. תקים מפעלי חסד לנזקקים, תפסיק להעסיק את אויבי מדינת היהודים. תהיה דוגמה של איש עשיר ובעל חסד ולא חמסן אין סופי
    סגור
  • 3.
    מה אפשר להגיד ?
    לא ייאמן 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    קשה להתפרנס רק מרשת סופרים
    סגור
  • 2.
    סטוק
    דודה 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרעיון של צמצום השימוש בכלים חד פעמיים לא יצא לפועל. חלק גדול מהמוצרים בחנויות אלה זה חדפעמי. יש מדינות בעולם שהוחלט על איסור שימוש בכלים בלתי מתכלים. פה זה לא יקרה, כי אלה החיים על חשבון המדינה ימנעו זאת. אנחנו עוד נראה איך קואליציה קמה או נופלת על זה.
    סגור
  • 1.
    פתיחת רשתות סטוק
    אהרון כהן 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זורעים לנו חול בעיניים,ואני היודע לחשב מחירי סל בסופרים השונים,כל הסלים יקרים והמגמה רק להמשך עליות מחירים...ואם רוצים להוזיל ב 50% ויותר את הסל,אז קונים פירות וירקות טריים,קטניות,בשר ודגים וגם קמח,ומכינים ומבשלים הכל בבית,זול,טרי,טעים ובריא,כך נחסל את השוד הגדול של בעלי הסופרים.
    סגור
  • זורים לא זורעים (ל"ת)
    מור 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור