השוק

האינפלציה בארה"ב מתמתנת: עלתה בקצב של 8.5%

אחרי שכבר נשקה לקצב של 9.1%, האינפלציה בארה"ב מתמתנת וזה מצויין לכלכלה העולמית; האינפלציה עלתה ביולי בקצב שנתי של 8.5% והיא מתרחקת מהאינפלציה הדו-ספרתית
ניצן כהן | 
משבר במשק (צילום shutterstock)
האינפלציה בארה"ב מתמתנת ואחרי שביוני עלתה בקצב שנתי של 9.1% הרי שביולי היא יורדת לקצב שני של 8.5%, פחות מהתחזיות המוקדמות. החשש הגדול היה בחודש שעבר שהאינפלציה עושה דרכה במהירות לקצב עלייה שנתי דו-ספרתי מה שהיה עושה שמות בכלכלה האמריקאית ובכלכלה העולמית.
אינפלציית הליבה, כלומר המחירים בניכוי עליית מחירי האנרגיה והמזון שנחשבים לתנודתיים עלו בקצב שנתי של 6.5%.
בתגובה לנתוני האינפלציה עולים כעת החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בניו יורק בשיעור חד של עד 2%. הכלכלנים בוול סטריט שמנתחים ניתוח ראשוני את עליית המדד רואים במחירי חודש יולי נתון מעודד כי בכל זאת מחירי האנרגיה גבוהים ועושים שמות בכלכלה העולמית.
אם כן, מה היה לנו כאן? עליית ריבית וצמצום מוניטרי של הפדרל ריזרב שמצליח לצנן את השווקים מבלי לפגוע (בטח לא מהותית) בשוק העבודה. מדובר בתהלי מעודד שלמעשה מגביר את ההערכות כי ישיבת ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) הקרובה תביא להעלאת ריבית נוספת של 0.7% וזה תואם את התחזיות הקודמות שלמעשה כך שלא רק שכל החדשות הרעות כבר מגולמות בתחזיות אלא האופציה לחדשות טובות לא היו מגלומות דיו וזה התיקון שאנחנו רואים היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה