השוק

בעקבות מחירי הדלק: הלקוחות עוזבים את ענקית המזון

סקירת רויטרס: ענקית המזון האמרקאית "וולמארט" חווה ירידה של של 2.7% בתנועת הלקוחות - כאשר מחירי הדלק זינקו וסניפה הענקיים ממוקמים מחוץ למטרופולינים 
מערכת ice | 
Walmart (צילום iStock)

ענקית המזון "וולמארט" ממשיכה להתמודד עם ירידה בהכנסות, כאשר גם כשמחירי הדלק התמתנו בקרוב ל-20% בחודש האחרון, כאשר רבים מעדיפים לבצע את הקניות בחנויות השכונתיות ולא להרחיק עד הסניפים הגדולים של הרשת. כך עולה מסקירה של חברת ניתוח המיקום Placer.ai אשר פורסמה ב"רויטרס".

מן הנתונים עולה כי  תנועת הלקוחות ב-3,573 מרכזי הרשת הגדולים בארה"ב "וולמארט סופר-סנטר", וב-370 סנפי "מוצרים בהנחה" שלה, ירדה ב-2.7% בממוצע החל מתחיל חודש יוני ועד ה-25 ביולי, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ירידה זו מגיעה לפי הדיווח, כבמקביל תנועת הלקוחות של רשת הדיסקאונט הגרמנית Aldi זינקה ב-11.5%, ושל הרשת המקומית המתחרה Doller General , עלו ב-4.1%.


ביוני הגיעה האינפלציה בארה"ב ל-9.1%, שיא של ארבעה עשורים, בעוד שמחירי הבנזין זינקו ל-5.006 דולר לליטר בממוצע , עלייה של יותר מ-3.161 דולר שנה קודם לכן, לפי נתוני מינהל המידע האמריקאי לאנרגיה. כלומר, מחירי דלק גבוהים גרמו לירידה של מאות דולרים במאזן התקציבי של אמריקאי טיפוסי בעל הכנסה נמוכה.


זאת עשויה להיות אחת הסיבות לנתונים המאכזבים עבור קמעונאית המזון הגדולה בארה"ב. מרכזי הקניות של החברה, שגודלם בממוצע כ-190,000 רגל מרובע (17,651.6 מ"ר) ומוכרים מצרכים ומעדניות, לצד בגדים, מוצרים לבית ואלקטרוניקה, נוטים להיות ממוקמים מחוץ למטרופולינים הגדולים, מה שמחייב קונים רבים לנסוע לפחות כמה קילומטרים.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות, מנכ"ל החברה, דאג מקמילון, אף ציין לאחרונה בשיחה עם משקיעים, כי אמריקאים רבים, במיוחד ממשקי בית בעלי הכנסה נמוכה יותר - קנו פחות פריטים בשלושת החודשים עד ה-30 באפריל, ולעיתים אף איחדו את נסיעותיהם לחנות למספר צרכים בתגובה למחירי הדלק הגבוהים יותר.


אולם בעוד שלוולמארט יש יתרון להציע מבחר גדול יותר, "המיקומים הנוחים יותר של 'חנויות בדולר' מציעים יתרון כאשר מחירי הדלק גבוהים", הסביר ג'ייסון בנוביץ, מנהל תיקים בכיר בקבוצת רוזוולט, בשיחה עם "רויטרס".


לפי הנתונים דפורסמו על ידי סוכנות הידיעות, ביקורי הקונים בחנויות "דולר ג'נרל" עלו בכל השבועות של יוני ובמשך רוב יולי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. דולר ג'נרל מפעילה יותר מ-18,400 חנויות קטנות בארה"ב, על פי הדיווח השנתי האחרון שלה.

Placer.ai לא סיפקה נתונים על רשתות חנויות קטנות אחרות, כגון Family Dollar ו-Dollar Tree עם זאת, המדד הרבעוני שלה לחנויות אלו מראה כי תנועת הגולשים לחנויות מוזלות ברבעון השני גדלה ב-8% משנה לשנה וזינקה ב-13.2% בהשוואה לרבעון האחרון. "מרחק הנסיעה של קונה טיפוסי ברוב חלקי ארה"ב עשוי להיות גדול פי שניים להגיע לוולמארט הקרוב בהשוואה לחנות ב'דולרים'", אמר בנוביץ.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה