השוק

וולמארט באזהרה חמורה: האינפלציה בארה"ב פוגעת ברווחים

ענקית הקמעונאות הבינלאומית מפרסמת אזהרה רווח שנייה בתוך 10 שבועות בלבד, בשל העובדה שלדבריהם האינפלציה שוחקת את הרווחים ופוגעת בהכנסות בשל העובדה שהלקוחות קונים פחות
מערכת ice | 
וולמארט ודיסני נגד מתנגדי ביידן (צילום פייסבוק/וולמארט, ג'ו ביידן, pixabay)
ענקית הקמעונאות וולמארט פרסמה את אזהרת הרווח השנייה שלה בתוך 10 שבועות, מה שמסמן על הידרדרות נוספת בסביבת הקמעונאות בארצות הברית, כאשר האינפלציה נושכת את הצרכנים הרגישים למחירים שבהם תלוי הקמעונאי הגדול בעולם.
"הרמות הגוברות של אינפלציית מזון ודלק משפיעות על האופן שבו הלקוחות מוציאים", אמר דאג מקמילון, מנכ"ל Walmart. לדבריו, החברה עשתה "התקדמות טובה" בפינוי מלאי בקטגוריות "קשוחות" או עמידות לצרכן - כמו מכשירי חשמל ורהיטים - אך נאלצה להגדיל את ההפחתות על בגדים בחנויות שלה בארה"ב.
 
המשקיעים גברו יותר ויותר מודאגים מכך שהקמעונאים יצטרכו להוזיל מוצרים שלא נמכרו מכיוון שעליית מחירים ומעבר בהוצאות ממוצרים לשירותים חופפים למאמצי החנויות להביא סחורה לחגים מוקדם.
בהצהרה שנמסרה לאחר סגירת המסחר בניו יורק, שלושה שבועות בלבד לפני שהחברה אמורה לדווח על רווחים בשלושת החודשים עד יוני, הזהירה וולמארט שהרווח התפעולי שלה יירד ב-13-14% ברבעון וב-11- 13 אחוזים על פני השנה כולה מכיוון שהיא מוזילה סחורה כדי לפנות מלאי עודף.
במאי, בהודעת הרווח האחרונה שלה, היא דיווחה כי הרווח התפעולי יהיה "שטוח עד לעלייה קלה" ברבעון השני וירד ב-1% בלבד לשנה כולה. היא נתנה הנחיה דומים לגבי הרווח למניה, שכעת היא צופה לרדת ב-8-9% ברבעון השני וב-11-13% בשנה כולה על בסיס מתואם. האזהרה של וולמארט הורידה את מנייתה ב-9% ל-120.05 דולר במסחר לאחר שעות העבודה והביאה למכירה של מניות של מתחרות כולל Target, Costco והום דיפו. מניית אמזון ירדה ביותר מ-4%.
כמו חברות רב-לאומיות אחרות בארה"ב, גם וולמארט סובלת מחוזק הדולר, מה שהוביל ל"רוח נגדית" של כמיליארד דולר (1.4 מיליארד דולר) במכירות ברבעון השני. בהתבסס על שערי החליפין הנוכחיים היא צופה פגיעה במטבע של 1.8 מיליארד דולר במחצית השנייה של השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה