השוק

בעקבות התפשטות האומיקרון: וולמארט סגרה 60 סניפים במיקומים מרכזיים

בוולמארט אומרים שסגירת הסניפים נועדה להכין אותם לקבלת קונים תחת מגבלות הקורונה; החנויות יסגרו למספר ימים; בוולמארט סירבו להתייחס לשאלות כתבים אודות השפעה אפשרית של האומיקרון על מכירות הסניפים
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום unsplash, Pixabay)
קמעונאית הענק וולמארט סגרה בימים האחרונים 60 חנויות במיקומים מרכזיים בארה"ב. החברה מסרה שהסגירה נועדה להכין את הסניפים לפעילות תחת מגבלות הקורונה. וולמארט מפעילה 4,700 סניפים ברחבי העולם ולכן לסגירת 60 הסניפים לא אמורה להיות השפעה משמעותית על הרשת, אך היא ממחישה עד כמה שברירי המצב לעסקים שהם תלויי חנויות פיזיות.
דובר וולמארט סירב לענות לשאלות כתבים אודות ההשפעה האפשרית של התפשטות האומיקרון ברחבי ארה"ב על המכירות של הסניפים. בוולמארט אמרו שהרשת בוחנת את ההשקעה של האומיקרון על פעילות הסניפים ובכל מקרה היא לא תסגור סניפים ליותר ממספר ימים. הדובר סירב להתייחס לשאלה נוספת של הכתבים לפיה החנויות נאלצו להיסגר בשל הדבקה של צוות העובדים שגרם להם לא להופיע לעבודה.
 
וולמארט היא דוגמה מצויינת לסיכונים שמרחפים על העולם העסקי בשל התפשטות האומיקרון. הרשת תלויה במכירות בחנויות פיזיות ולכן פוטנציאל ההידבקות בעסקים מעיין אלה גבהו ולכן, באופן תיאורטי לפחות, חנויות מעיין אלה חשופות להידבקות של עובדים שלא יכולו להגיע לעבודה ולכן הסניפים עלולים להיסגר.
הדוגמה הזו היא משל לפוטנציאל הנזק הכלכלי של האומיקרון כי סגירה של חנות פיזית גורם לכך שאנשים פונים למתחרים או מוותרים על קניות שאינן חיוניות וזה משמעותי בעולם שמתבסס על הצריכה הפרטית כמנוע צמיחה.
אנליסטים בארה"ב שמסקרים את הקמעונאיות הגדולות אומרים היום לכלי התקשורת בארה"ב שאם ההפרעה לחיים הכלכליים התקינים בעולם הקמעונאות תימשך לתוך ינואר הרי שהמשקיעים צריכים להתחיל לדאוג לביצועים של הקמעונאיות בסדר הגודל של טארגט, וולמארט וכד'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה