השוק

בנק ישראל: הריבית ללא שינוי; האומיקרון חדשות רעות לכלכלה

ריבית בנק ישראל נותרה כצפוי ללא שינוי ברמה של 0.1%, הוועדה המוניטרית קובעת שהתפשטות האומיקרון הן חדשות רעות לכלכלה, חדשות שמגדילות את חוסר הוודאות. הריבית עד סוף השנה עלולה לעלות ב-0.15%
ניצן כהן | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום דוברות בנק ישראל, freepik, Magma Images)
בהתאם לתחזיות המוקדמות, ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי ברמה של 0.1%. אמנם הריבית עצמה אינה מעניינת ברמות האלה, אך הניתוח הכלכלי של בנק ישראל עם התפרצות האומיקרון, הוא המעניין. בנק ישראל מוסיף כי הריבית עד סוף השנה עלולה לעלות ב-0.15%, כלומר: העלאת ריבית אחת מינורית שמסמנת את הכיוון לתחילת צמצום ההרחבה המוניטרית האגרסיבית של הבנק ובכל מקרה הריבית תנועה בין 0.1% ל=0.25%.
בניתוח המצב הכלכלי אומרים חברי הוועדה המוניטרית את המובן מאליו שהתפשטות האומיקרון הן חדשות רעות לכלכלה: "העלייה בשיעורי התחלואה ומקדמי ההדבקה נוכח זן האומיקרון מגדילים את הסיכון לפעילות, והתאם להיקפם עלולים להיות בעלי משמעות -מקרו כלכלית. התפתחויות אלה מביאות לעלייה באי הוודאות בטווח הקצר והבינוני לגבי עוצמת הפעילות הכלכלית במשק" כותבים חברי הוועדה.
 
עוד אומרים בבנק ישראל שכרגע האינפלציה נמצאת במרכז היעד, כלומר ברמה של 2.4% (מרכז היעד מוגדר כעליית מחירים בטווח של 1% עד 3%). תחזית הצמיחה של הכלכלה המקומית עדיין עומדת על 5.5% ובשנת 2023 על 5%.
בבנק ישראל מזהירים עוד מפני פגיעה נוספת בשרשרת האספקה בשל התפשטות האומיקרון ברחבי העולם. נזכיר כי הפגיעה בשרשרת האספקה גרמה לעליית המחירים האגרסיבית בארה"ב ואף בישראל, כשאם היא לא תיבלם או לפחות לא תיפגע יותר מידי, עליות המחירים יהיו גבוהות מידי ויחייבו התערבות מוניטרית שתפגע בצמיחה בטח לאור התפשטות האומיקרון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה