השוק

נגיד בנק ישראל הכריע: מפסיקים לתמוך בשוק האג"ח

בנק ישראל שומר על אמינות ויציבות ומותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של של 0.1% אולם במקביל הודיע על הפסקת רכישת אגרות החוב בשווקים כבר בעוד שבועיים; בבנק ישראל מבהירים: הכל תלוי בהתפתחויות הכלכליות
ניצן כהן | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום דוברות בנק ישראל, freepik, Magma Images)
בנק ישראל מותיר כצפוי את הריבית לחודש דצמבר ללא שינוי ברמה של 0.1% אולם החדשות הגדולות נמצאות כרגיל בהודעה עצמה שם אומרים בבנק ישראל, כי יפסיקו לרכוש אגרות חוב בשווקים כבר בעוד שבועיים ובכך יקיץ הקץ על תוכניות ההזרמה של הבנק הן לשוק המט"ח (חבילה שהסתיימה) והן בשוק האג"ח.
המשמעות של הדברים היא שנגיד בנק ישראל, אמיר ירון, שומר על עקביות ואמינות ומכין למעשה את הקרקע להעלאת ריבית כשזו תתאפשר ולכן הוא מביא לעלייה אפקטיבית של הריבית בדרך של עליית תשואות האג"ח שבסופם השוק (והכלכלה) יוכלו להכיל העלאת ריבית רשמית.
בבנק ישראל אומרים היום כי התאוששות שוק העבודה מתמתנת למרות שהכלכלה ממשיכה להתפתח באופן חיובי. "עם זאת, עדיין קיימת מידה של אי-ודאות לגבי הפעילות הכלכלית במשק לטווח הבינוני, במיוחד באשר למצב שוק עבודה, ולנוכח קיומו של הסיכון למחזוריות של גלי תחלואה נוספים בארץ ובעולם".
באשר לשוק המט"ח, אומרים בבנק ישראל, שהם יפעלו ככל שיהיה צורך אבל ללא תוכנית מוגדרת כשנזכיר שבנק ישראל מעוניין למעשה למתן תנודתיות בשער החליפין ופחות להילחם על שער חליפין ספציפי וגם זה מצוין.
"במהלך התקופה הנסקרת חל ייסוף חד בשקל ובמהלכה סיים הבנק את תכנית הרכישות בהיקף 30 מיליארדי דולר עליה הכריזה הוועדה המוניטרית בתחילת השנה. הוועדה מדגישה כי רף זה אינו רף עליון והבנק ממשיך לפעול בהתאם למצב המשק ולהמשך הפעילות הכלכלית.  
"נתוני שוק העבודה מעידים על קושי מסוים בחזרת המשק לרמות התעסוקה והאבטלה שאפיינו אותו טרם המשבר. אמנם שיעור האבטלה הרחבה ירד לכ-7% בחודש אוקטובר אך שיעור התעסוקה נותר יציב."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה