השוק

צמיחה מרשימה בהכנסות מקס סטוק: זה הסכום שהרוויחה

מקס סטוק סיימה את הרבעון השני עם גידול של 13% בהכנסות המגולמים ל-253 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לצמיחה היא פתיחה של סניפים חדשים וגידול של 3% בהכנסות מחנויות זהות

מערכת ice | 
אורי מקס, בעלי רשת הסטוק MAX (צילום ישראל יוסף מתוך אתר MAX)
במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים מקס סטוק פתחה שלוש חנויות חדשות בשדרות, נהריה ונוף הגליל וכן חנכה שני סניפים חדשים (במקום סניפים קיימים) בראשל"צ ובדימונה. במהלך השנה צפויה החברה לפתוח חנות בכפר סבא בשטח משמעותי של כ-5,800 מ"ר ברוטו במקום החנות הקיימת. כמו כן חתמה החברה על חוזים לפתיחת חנויות נוספות (בבארות יצחק בשטח של 3,300 מ"ר ברוטו ובמישור אדומים בשטח של 2,000 מ"ר ברוטו) הצפויות להיפתח במהלך החציון הראשון של שנת 2023.
ההכנסות של מקס סטוק ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-13% לכ-253 מיליון שקל, בהשוואה לכ-224 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף לעלייה דו-ספרתית בהכנסות, שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני עלה ל-39.3% מההכנסות בהשוואה לכ-38.3% ברבעון המקביל אשתקד בזכות הצטיידות מוקדמת במלאים, שמנעה פגיעה במכירות החברה על רקע משבר הקורונה והשיבושים בשרשרת האספקה הגלובלי. הרווח הגולמי עלה בכ-16% לכ-99 מיליון שקל, בהשוואה לכ-86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הסתכם בכ-15 מיליון שקל ותתבצע חלוקת דיבידנד של 40 מיליון שקל. 
 
ה-EBITDA הסתכמה בכ-29 מיליון שקל, בהשוואה לכ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה מגידול בהוצאות שכר ושירותים מקצועיים במטה ובסניפים, לצד גידול בהוצאות שיווק והוצאות כלליות אחרות. הגידול בהוצאות התפעול הושפע גם  מפתיחת סניפים חדשים שטרם הגיעו להבשלה מלאה. תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת ברבעון השני של שנת 2022 טיפס לכ-56 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים בסך של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה נבעה בעיקר כתוצאה מירידה יזומה ומתוכננת בהיקף המלאי, בעוד שברבעון המקביל אשתקד הצטיידה החברה בהיקפי מלאי גדולים, בשל חשש מעיכובים בשרשרת האספקה הגלובלית.
דריסת רגל ראשונה באירופה
במקביל לפרסום הדוחות, ובהמשך למזכר העקרונות שנחתם בין החברה לבין שותף מקומי בפורטוגל בחודש מרץ 2022, אישר דירקטוריון החברה את התקשרות החברה בהסכם מחייב עם חברת Fortera Properties LDA, השותף המקומי של החברה בפורטוגל, להקמת רשת חנויות מקס סטוק בפורטוגל. הצדדים יקימו לצורך הפעילות המשותפת חברה בפורטוגל, אשר תוחזק על-ידי החברה (75%) ופורטרה (25%). החברה המשותפת תפעל תחילה בפורטוגל ועשויה להתרחב בהמשך גם לספרד, בהתאם להחלטת הצדדים.
החברה המשותפת תהיה בשליטת החברה, עם רוב בדירקטוריון וכן זכות למנות מנכ"ל לחברה. מר רועי בן נון, המכהן כסמנכ"ל פעילות חו"ל בחברה, צפוי לכהן כמנכ"ל החברה המשותפת.
אורי מקס, מייסד ומנכ"ל מקס סטוק מסר כי: "ברבעון זה הצגנו שיפור בשיעור הרווח הגולמי ותזרים תפעולי חזק, על אף הסביבה המאקרו כלכלית המאתגרת. רשת מקס סטוק מונה כיום 55 חנויות בפריסה ארצית לאחר שבמהלך השנה האחרונה פתחנו 5 חנויות חדשות. פתיחת החנויות החדשות השפיעה ברבעון גם על גידול בשיעור הוצאות התפעול מאחר שאותן חנויות טרם הגיעו להבשלה מלאה. אנו מאמינים שהשפעה זו תתמתן בהדרגה עם הבשלתן של החנויות החדשות במהלך הרבעונים הבאים. אנו ממשיכים לבסס את מעמדנו כשחקנית מובילה בתחום הסטוק ובכוונתנו להמשיך ביישום התוכנית האסטרטגית להגדלת היקפי הפעילות של החברה בדרך של פתיחת 3-5 חנויות חדשות מדי שנה. במקביל, חתמנו על הסכם עם קבוצת פורטרה, השותף המקומי שלנו בפורטוגל, להקמה וניהול של רשת חנויות מקס סטוק בפורטוגל". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה