השוק

סטארטאפ הפינטק הישראלי נרכש בידי ענקית העברות הכספים האמריקאית

Rewire הישראלית, שתמשיך לפתח פתרונות פיננסיים למהגרים ותגייס עשרות עובדים נוספים בשנה הקרובה, תישאר יחידה עסקית עצמאית ותשווק את מוצריה למיליוני לקוחות הענקית Remitly ביותר מ-170 מדינות
מערכת ice | 
עסקים (צילום freepik)
חברת .Remitly Global, Inc, הנסחרת בבורסת נאסדק RELY, ספקית עולמית מובילה של שירותים פיננסיים דיגיטליים למהגרים ומשפחותיהם, הודיעה היום (שלישי) כי חתמה על הסכם לרכישת Rewire, סטארט-אפ פינטק ישראלי שפיתח פלטפורמה בינלאומית לשירותים פיננסיים עבור מהגרי עבודה. על פי תנאי ההסכם, Remitly תרכוש את Rewire בסכום של 80 מיליון דולר. זו היא הרכישה הגדולה ביותר בתולדות Remitly.
Remitly היא החברה הגדולה והמובילה בעולם בתחום השירותים הפיננסיים הדיגיטליים למהגרים, היא מעסיקה  2,200 עובדים, ומשרתת יותר מ-5 מיליון איש ב-170 מדינות אשר משתמשים בפתרונותיה להעברות כספים בינלאומיים. בשנת 2021 לקוחותיה העבירו באמצעות האפליקציה למעלה מ-20 מיליארד דולר. החברה צומחת בקצב שנתי של קרוב ל-35% ומחזורה השנתי לשנת 2022 צפוי להגיע לכ-630 מיליון דולר.
Rewire פיתחה פלטפורמה בינלאומית לשירותים פיננסיים עבור מהגרי עבודה, באמצעות אפליקציה המוצעת ב-8 שפות. מאות אלפי מהגרי עבודה באירופה ובישראל משתמשים באפליקציה לביצוע מגוון פעולות פיננסיות כמו: הפקדת משכורות, העברות כספים, תשלום חשבונות, ביטוחים ועוד. הטכנולוגיה של Rewire נחשבת למתקדמת מסוגה בתחום הפינטק ובפרט בשוק מהגרי העבודה, וזוהי אחת הסיבות להתעניינות של Remitly בה. 
גיא קשטן, מייסד משותף ומנכ”ל Rewire: "אנו מתרגשים להצטרף לצוות של Remitly ולהמשיך לממש את החזון שלנו החותר להכלה פיננסית של מהגרים ברחבי העולם. בעקבות הרכישה, Rewire  תמשיך לפתח שירותים פיננסיים חדשניים למהגרי עבודה תוך שימוש בכל הידע הטכנולוגי, המומחיות והניסיון הייחודיים שצברנו בתחום. זו היא הזדמנות גדולה עבורנו להאיץ את הצמיחה של פעילות החברה בעולם ובישראל גם בתחום העסקי שכן Remitly תפתח בפנינו שווקים ענקיים חדשים ורשת של שותפויות בינלאומיות שצמאות לחדשנות שלנו. העסקה מקדמת אותנו בקפיצה אדירה 5 שנים קדימה בהשגת יעדינו העסקיים. העובדים והעובדות המדהימים שלנו שאיתנו שנים ובזכותם הגענו לנקודה מרגשת זו ייהנו מאתגרים טכנולוגיים נוספים הכרוכים בפיתוח והתאמת שירותים פיננסיים קיימים וחדשים למיליוני לקוחות בעשרות מדינות ושפות נוספות. נוסף לכך, תהיינה להם הזדמנויות לקידום והתפתחות מקצועית בחברה לתפקידי ניהול והקמת צוותי פיתוח חדשים בעקבות ההתרחבות וכן בהמשך הזדמנויות להתפתח לתפקידים בחברה הגלובלית."   
לדברי קשטן, לאור הכניסה לשווקים נוספים והמשך הפיתוח של שירותים פיננסיים חדשים, החברה תגייס בישראל עשרות עובדים במהלך השנה הקרובה. נוסף על כך היא תרחיב את הצוות הממוקם במשרד באמסטרדם, המרכז את פעילותה באירופה.  
 
"מראשית דרכה Remitly התמקדה בפיתוח שירותים פיננסיים דיגיטליים אמינים שישרתו קהילות של מהגרים ברחבי העולם ואנו חולקים עם Rewire מחויבות עמוקה ללקוחות ולמשימה שלקחנו על עצמנו", מסר מאט אופנהיימר, מייסד משותף ומנכ"ל Remitly. "השקט הנפשי של מהגרים מתחיל באמצעים אמינים להעביר כספים למשפחות בבית שישמשו להוצאות חיוניות. Rewire תאיץ את ההתקדמות שלנו שכן ביחד נמשיך להביא לשוק שירותים פיננסיים אמינים שהם נגישים לכל וסוללים את הדרך להכלה פיננסית של מהגרים".
"השילוב בין החברות ממחיש באופן אמיתי את העוצמה הגלומה בפלטפורמה ברמה עולמית להעברות כספים התומכת ביעד המשותף שלנו לשנות את חיי הלקוחות שלנו", מסר ג'וש האג, מייסד משותף ומנהל תפעול Remitly. "היכולות המקצועיות של צוותי פיתוח המוצר וההנדסה של Rewire הן מרשימות ואנו מצפים לחולל יחד איתם חדשנות שתעמיק את הקשרים עם הלקוחות באמצעות פתרונות איכותיים לצרכיהם".
ההשקעות של Remitly בפלטפורמה הגלובלית שלה להעברות כספים מתמקדים בבניית חווייה אמינה המספקת שקט נפשי למיליוני לקוחות ברחבי העולם. טביעת הרגל של הפלטפורמה ממשיכה לגדול ליותר מ-3,200 נתיבים להעברות כספים (corridors) אך בה בעת השירות מותאם למאפיינים של  כל שוק מקומי ומאפשר למשפחות לקבל כספים באופן  הנוח ביותר להן.
Remitly אינה צופה שתהיה לעסקה השפעה על הכנסותיה או על שווי החברה (EBITDA) בשנת 2022. הסכום של 80 מיליון דולר כולל כסף מזומן ומניות וכפוף להתאמות מקובלות. העסקה כפופה לתנאי הסגירה הסופיים לרבות אישור הרשויות בישראל ובהולנד.
Rewire הוקמה בשנת 2015 על ידי היזמים גיא קשטן (CEO), עדי בן דיין (VP R&D) סער יהלום (CTO) ואור בן-עוז במטרה לסייע למהגרי עבודה לבצע פעולות פיננסיות מגוונות במדינות שאליהן היגרו, על מנת שיוכלו למצות את הפוטנציאל הפיננסי שלהם ולבנות עתיד טוב יותר להם ולבני משפחותיהם. החברה חותרת להכללה פיננסית של מהגרי העבודה ולסגירת הפערים בתחום זה שהוא קריטי לעתידם הכלכלי.  
האפליקציה של Rewire המוצעת ב-8 שפות מאפשרת כיום לכ-600 אלף מהגרי עבודה בישראל ובעשרות מדינות באירופה לשלוח כספים לבני משפחותיהם בארצות המקור בצורה קלה ונוחה. בישראל יכולים מהגרי העבודה לבצע העברות כספים ביותר מ-1,000 נקודות הפקדה בסניפי סופר פארם, בנק הדואר, ו-GMT.
Rewire צומחת בקצב מהיר. ברבעונים שבין 2020 ל-2021 החברה חוותה צמיחה של 94% בממוצע במספר המשתמשים בארץ ונרשמה צמיחה של  פי 3.5 בהיקף ההפקדות. עד היום גייסה החברה 62 מיליון דולר בסבבי A ו-B לרבות קו אשראי בגובה 15 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה