השוק

אחרי דוחות עזריאלי: איי.בי.איי שומר על המלצת "תשואת שוק"

למרות הדוחות החזקים של עזריאלי שכוללים את הדיווחים על עליית מחירי השכירות כמו גם העלייה בביקושים למשרדים וחנויות, הרי שבאיי.בי.איי שומרים על מחיר היעד של 300 שקל למניה
ניצן כהן | 
דנה עזריאלי (צילום זיו קורן עזריאלי)
עזריאלי פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה. החברה דיווחה על תוצאות לא רעות כשמעבר לכך היא מדווחת על עלייה במחירי השכירות כמו גם על עלייה בביקושים למשרדים וחנויות וזה לא רע כשמנסים לתמחר את המניה בראייה של העתיד. בית ההשקעות איי.בי.איי מותיר את ההמלצה למניית עזריאלי על "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 300 שקל.
בדוחות כספיים עזריאלי מציגה עליה של 16% ב-NOI אך ללא שיפור ב- FFO ללא דיור מוגן ואף ירידה ב-FFO הכולל את הדיור המוגן. הפיחות בחלק של הדיור המוגן נובע מירידה בהיקף הפדיונות מדיירים לאור אכלוס הדירות.
 
"הסיבה לירידה ב-FFO הכללי נובעת גם מהוצאות מימון גבוהות יותר בגין המדד (1.9% ברבעון) וזאת לפני הרחבות הסדרה שבוצעו ביולי בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. עזריאלי מציינת כי גיוסים אלו הם עבור מנוע הצמיחה של החברה שהוא תחום הדאטה סנטרס שדורש השקעות גדולות בתהליך ההקמה.
"מצד שני, הצמיחה ב-NOI לא כוללת את קניון מול הים שנרכש ביולי וצפוי להניב כ-86 מיליון שקל, ולא כולל את החוזים החדשים שנחתמו בתחום הדאטה סנטרס בו עזריאלי רואה צמיחה מהירה ומעריכה שתגיע בטווח הקצר ל-NOI של 250 מיליון שקל שנתי (חלק החברה).
"בנוגע למשרדים בחו"ל, החברה מציינת כי התכנון הוא לבצע מכירה של הנכסים ולהתמקד בישראל ובדאטה סנטרס. נזכיר כי פעילות הנדל"ן המניב בארה"ב היא בשווי של כ-2.2 מיליארד שקל ומייצרת NOI שנתי של כ-120-130 מיליון שקל והתפוסה ירדה ל-71%.
"בתחום המסחר, בדומה לחברות מתחרות, חווה עזריאלי ביקושים חזקים למרות החזקה לטיסות לחו"ל והפדיונות משוכרים בקניונים עלו במהלך מאי-יוני ב-10.4% בהשוואה לתקופה מקבילה ב-2021.
"בתחום המשרדים מציינת עזריאלי כי שינם ביקושים חזקים ועלייה בשכר דירה עם מחירים של כ-110 שקל למ"ר בהרצליה, 215-230 שקל למ"ר בשרונה תל אביב וכ-80 שקל למ"ר בחולון.
"החברה לא שינתה את הערכתה ל- FFO לאחר אכלוס פרויקטים בייזום בטווח קצר של 1.55 מיליארד שקל. בשורה התחתונה, מניית עזריאלי נסחרת כיום במכפיל 22 לפי הקצב השנתי של הרבעון האחרון ומכפיל 19 לפי תחזית החברה לטווח הקצר של 1.55 מיליארד שקל. אנו מעריכים FFO מעט גבוה יותר בעקבות שלוקחת את הצמיחה בדאטה סנטרס ואת קניון מול הים ורואים מכפיל 18 עתידי. אנחנו שומרים על מחיר יעד של 300 שקל למניה והמלצת תשואת שוק" כותבים בעדכון ההמלצה האנליסטים של איי.בי.איי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה