השוק

אחרי העסקה עם תשובה: אלטשולר נכנסת להשקעת ענק באנלייט

אנלייט הקצתה לאלטשולר שחם מניות ב-450 מיליון שקל ובכך יהפוך בית ההשקעות לאחד מבעלי המניות הגדולים בחברה; אנלייט נחשבת לאחת מחברות ההאנרגיה המתחדשת הטובות בישראל ונכנסה אתמול לעסקה משמעותית עם ניומד אנרג'י
ניצן כהן |  2
יאיר לוינשטיין וגלעד אלטשולר (צילום יחצ, סם יצחקוב)
אחרי העסקה המשמעותית של אנלייט עם ניומד אנרג'י של יצחק תשובה. בית ההשקעות אלטשולר שחם רוכש מניות החברה בסכום עתק של 450 מיליון שקל. העסקה תתבצע באמצעות הנפקה פרטית של 57.7 מיליון מניות במחיר של 7.8 שקל למניה, מחיר הנמוך בכ-5% ממחיר המניה בבורסה.
אנלייט היא אחת מחברות האנרגיה המתחדשת הטובות בישראל. לחברה יש תזרים מזומנים ומבנה מאזן טוב. אתמול חתמה החברה עם ניומד אנרג'י שבשליטת קבוצת דלק של איש העסבקים, יצחק תשובה, עם הסכם במסגרתו שתי החברות יחד עם יוסי אבו, מנכ"ל ניומד, יתחילו בפיתוח עסקים משותפים במזרח התיכון ובצפון אפריקה.
 
באשר לאלטשולר שחם הרי שבית ההשקעות שספג הפסדים גדולים בשנה האחרונה מחשיפה משמעותית לשוק הסיני, מטייב כעת את תיק ההשקעות שלו לאחר מאחר והוא מימש את השקעות בסין ולכן התפנה כסף להשקעות אחרות ומאחר והוא סופק (למרות הפדיונות הגדולים) מידי חודש סדר גודל של 2 עד 4 מיליארד שקל שמחפשים יעד להשקעות.
אין מה להכביר מילים על העתיד המזהיר הצפוי בחברות האנרגיה המתחדשת ולכן טבעי שאלטשולר יבקש להיחשף לענף באמצעות חברה טובה מסוגה של אנלייט. אלטשולר שחם נחשב למנהל כסף איכותי שעובר תקופה לא קלה אבל באופן עקרוני מדובר במנהל כסף רציני בעל משקל ומשמעות בשוק ההון המקומי.
באופן עקרוני מניית אנלייט לא תיקנה עד הסוף את הירידות של המחצית הראשונה של השנה והמניה עלתה ב-6.8% בלבד מאז תחילת השנה, מה שבאופן תיאורטי מותיר "בשר" לאלטשולר במעלה הדרך.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סומך על אלטשולר בעיניים עצומות. בטווח הארוך לוקחים את כ
    אביהו 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם בגדול
    סגור
  • 1.
    ברח מתשובה במסורתי קיבל אותו במתחדשות :) (ל"ת)
    דנה 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור