השוק

S&P מעלות אישררה את דירוג החברה הגבוה של אלקטרה צריכה

אלקטרה צריכה עושה כעת שורה של מהלכים להשקת המותג קרפור בישראל ומכאן יש חשיבות לדירוג שלה; S&P מעלות הותירה את הדירוג של ברמה גבוהה של AA מינוס ישראלי
ניצן כהן | 
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה (צילום דורון ברסקי)
אלקטרה צריכה נמצאת בתנופה של השקעות בחיים העסקיים שלה. החברה פועלת להחדיר את המותג קרפור לישראל והיא מסבה לא מעט סניפים של יינות ביתן לטובת סניפי הרשת הצרפתית ומכאן יש חשיבות לנקודת המבט של חברת S&P מעלות.
אם כן, מעלות S&P אישררה את דירוג אלקטרה מוצרי צריכה; AA מינוס ישראלי באופק יציב תוך שהיא מציינת כי מעמדה של החברה איתן במגזר מוצרי הצריכה החשמליים ומערכות האקלים, ואת הסינרגיה הגבוהה בין חטיבות הקבוצה; להערכתה, הסבת סניפי רשת המזון של החברה תחת המותג Carrefour והפעלת רשת חנויות הנוחות 7-Elevn, יתמכו בצמיחת הפעילות העסקית.
 
חברת הדירוג ציינה כי למרות האתגרים הניצבים בפני החברה, כמו שוק תחרותי בתחום קמעונאות המזון, תוכניות השקעה נרחבות ופיזור גיאוגרפי מצומצם יחסית, עומדות לזכות אלקטרה צריכה נקודות חוזק משמעותיות המהוות יתרון בולט בסביבה העסקית בה היא פועלת.  
בהתאם לכך הדגישה מעלות לחיוב את מעמדה המוביל של החברה במגזר מוצרי הצריכה החשמליים ובמגזר קמעונאות החשמל בארץ, את גיוון מקורות ההכנסה ובסיס הלקוחות הרחב של החברה.
חברת הדירוג הוסיפה כי פעילות החברה לכל אורך שרשרת הערך, הסינרגיה הגבוהה בין החטיבות השונות ונתח השוק הגדול בעיקר בתחום מערכות האקלים ורשתות השיווק, מהווים יתרון תחרותי לאלקטרה מוצרי צריכה, זאת לצד נזילות חזקה עם היקף חלויות נמוך ביחס ליתרות מזומנים וקצב ייצור התזרים השוטף. כל אלו השפיעו לחיוב על מעלות בהערכת פרופיל הסיכון העסקי של אלקטרה מוצרי צריכה.
מעלות מעריכה כי השלמת רכישת השליטה ביינות ביתן והסבת הסניפים של רשת זו יחד עם סניפי מגה, תחת המותג Carrefour, לצד ההסכם להקמה והפעלת רשת חנויות נוחות תחת המותג 7-Elevn, יביאו אומנם לעלייה בהוצאות, אך יתמכו בצמיחת היקפי הפעילות של אלקטרה מוצרי צריכה ויגבירו את הסינרגיה בין הפעילויות הקיימות כיום בקבוצה. לכן להערכתה, עלייה ביחס חוב ל-EBITDA צפוי להלום את הדירוג הנוכחי. 
בתחזית תרחיש הבסיס, מעלות צופים גידול של ככ-25%-30% בבסיס ה-EBITDA של אלקטרה מוצרי צריכה בשנת 2022 ושל כ-3%-8% בשנת 2023. זאת, לאור התרומה התפעולית מפעילויות חדשות שרכישתן הושלמה ב-2021 ומהשקעות נוספות בשנים 2022-2023, בין היתר בתחום קמעונאות המזון ומוצרי ספורט ופנאי, ולצמיחה אורגנית בתחום מוצרי האקלים, ולאור הגידול במספר החנויות בתחום קמעונאות החשמל וקמעונאות ספורט ופנאי.   
צביקה שוימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, ויוני צברי סמנכ"ל בכיר באלקטרה מוצרי צריכה: "אנו שמחים על הבעת האמון של מעלות בפעילות אלקטרה מוצרי צריכה. דירוג זה מאשר את איתנותה הפיננסית של החברה לצד הפיתוח המשמעותי של פעילותה העסקית. כמו כן, דירוג זה תומך בעמדתנו כי המהלכים האחרונים בהם נקטנו - ביניהם הקמת המפעל המשותף עם קונצרן בוש, הכניסה לתחום קמעונאות המזון והשקת מועדון הלקוחות שלנו בשותפות בנק הפועלים וכאל -  יביאו להמשך הצמיחה של החברה בשנים הקרובות תוך שימור חוסנה הפיננסי."  
אלקטרה מוצרי צריכה הינה קבוצה הפועלת בארבעה תחומי פעילות, המדווחים גם כמגזרי פעילות בדוחותיה הכספיים, כמפורט להלן: הראשון – ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה