השוק

קוויקליזרד שרפה 10 מיליון שקל; מור וילין מופסדים 63%

קוויקליזרד מתכננת לשרוף "רק" 9 מיליון שקל במחצית השניה של השנה; לחברה יש בקופה 33.5 מיליון שקל; אבל אם נתייחס לחברה הזו, נעשה את זה בגלל שבית ההשקעות מור, הכוכב של השנתיים האחרונות, הזרים לה לא מעט כסף מהחסכונות שלכם והוא מופסד (או נכון יותר אתם מופסדים) יותר מ-60% 
ניצן כהן |  3
פיני מנדל
שנת 2021 הביאה לבורסה לא מעט חברות שאיך נגיד את זה בעדינות? לא בטוח שהייתם רוצים את הכסף שלכם אצלן. אבל לא הייתה לכם ברירה, הייתם אנשים טובים, עובדים קשה, משרתים בצבא ומשלמים מסים ונתתם את אמנוכם במנהלי כסף מקצועיים. והם, איך נגיד את זה בזהירות המתבקשת? יכול להיות שלא עשו את הדבר שהייתם מצפים מהם.
קוויקליזרד היא אולי חברה מהסוג הזה. לא בטוח שלחברה יש מקום בבורסה אולי אצל המדען הראשי, אולי אצל אנג'לים ואולי אצל משקיעים פרטיים, אבל למצוא פנסיות של העובדים בחברות מהסוג הזה? לא בטוח שזה המקום שלהן. 
 
בתחילת השנה היו אלה בתי ההשקעה מור וילין לפידות שהחליטו שנכון להשקיע את הכסף שלכם בחברה הזו. שני בתי ההשקעות האלה הזרימו כסף בנדיבות לקוויקיזרד (נזכיר שוב, לא את הכסף שלהם אלא את הכסף שלכם) לפי מחיר של 38 שקל למניה. המחיר היום אגב, 14 שקל למניה. והחברה? שורפת, ועוד איך שורפת כסף.
אם כן, דו"ח תזרים המזומנים של החברה מגלה כי היא שרפה במחצית הראשונה של השנה קצת יותר מ-10 מיליון שקל. למשל בכל השנה שעברה 13 מיליון שקל. נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה נותרו בקופתה כ-33.5 מיליון שקל. החברה אומרת בדו"חות שלה כי היא מצמצת את קצב שריפת המזומנים כך שהיא צופה שהכסף של לקוחות מור וילין לפידות (ואולי גם גבייה מלקוחות) יספיק עד שנת 2024.
לא נתייחס לדו"חות האלה מעבר לאמור לעי"ל אלא זו הייתה דוגמה טובה למה הלך כאן בשנה האחרונה בשוק ההון ולמה הייתם מצפים ממנהלי החסכונות שלכם וכן הלאה. נסיים רק בעובדה שבאופן עקרוני השקעה לא טובה אינה מעידה על השקעות אחרות שהן כן טובות ולהיפך ובכל זאת כמה עשרות מיליונים שהזרימו מנהלי החסכונות שלכם (מהכסף שלכם) לחברות פחות טובות אינה מעידה על כל התיק, ולהיפך.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רואים שאין לכותב הכתבה מושג בהשקעות (ל"ת)
    תעבור לתחום אחר 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    משקיעים מיליארדי שקלים אתה עושה כתבה על הפסד של 10 מיל'
    רן 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שטות מוחלטת, אני אפילו לא מגדיר את זה כמכה קלה בכנף
    סגור
  • 1.
    חכמה שלאחר מעשה?
    שלומי 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תגיד, ניצן, אם אתה היית במקום מור או ילין, לא היית משקיע בהם, או שרק עכשיו, אחרי הירידה הקשה הזאת, אתה יודע שזאת היתה טעות? גם חברות פרטיות קונות מידי פעם חברות אחרות ואחרי חצי שנה או שנה מגלות שהעסקה היתה איומה. ובמקרים האלה הם איבדו כסף של עצמם, לא של הציבור...
    סגור