השוק

הבולען באיילון סיבך את עזריאלי? זו הסיבה לדאגה

קבוצת עזריאלי חשופה לתביעה נזיקית בהיקף גדול מאוד, בין היתר, מצד נתיבי איילון. הבעיה היא שעל אף שיש לקבוצה ביטוח עבודות קבלניות, לאור התנהלותה, כלל לא בטוח כי חברת הביטוח תסכים לשלם את הפיצוי, או תתנער מלכתחילה מאחריותה. מדוע?
מערכת ice | 
הבולען בנתיבי איילון (צילום פלאש 90)
פוליסת ביטוח לעבודות קבלניות, נותנת כיסוי לנזקים תאונתיים, פתאומיים ובלתי צפויים. אבל במקרה האמור של היווצרות הבולען בנתיבי איילון ממש בסמוך לקניון עזריאלי, שנטען כי כבר ביום חמישי האחרון, הבחינו מהנדסי עזריאלי בטפטוף וחלחול.
יועץ הביטוח עו"ד ארז קדם מעריך כי ככל  שהם לא פעלו כפי שהיה נדרש מהם - ליצור קשר באופן בהול עם גורמים מקצועיים על מנת לאפיין את הסיכון ולעצור ככל שניתן את הנזילה, שהובילה להיווצרות הבולען הכיסוי הביטוחי בפוליסה לעבודות קבלניות נמצא בסיכון.
 
יודגש כי בקבוצת עזריאלי נתקלו בעבר במי תהום בעת ביצוע החפירות ואף  עצרו את הפרויקט והחליפו את הקבלן המבצע ( סולל בונה החליפו את אשטרום). אי לכך,  היה עליהם לקחת בחשבון את התרחיש בו המים ממשיכים לחלחל, באופן שעלול לפעור בורות בסמיכות לאתר הבנייה ולפעול בהתאם. היה עליהם להזמין לשטח ללא דיחוי, כבר ביום חמישי יועץ קרקע, קונסטרוקטור, וכמובן, במקביל, ליידע את נתיבי אילון על ההתפתחויות. לא מן הנמנע כי זו, לאור חומרת הסיכון שבהיווצרות בולען, היתה פועלת לסגור חלק מהכביש, על מנת למנוע פגיעה בנפש.
לצד כל האמור, מעריך עורך הדין קדם כי לקבוצה גם יש פוליסת אחריות מקצועית ולא מן הנמנע, שהתביעה תטופל במסגרת הפוליסה לאחריות מקצועית של הקבוצה ו/או של הקבלן ואנשי המקצוע האחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה