השוק

מכה לשיכון ובינוי: הודחה ממכרז תחנת הכוח הגדולה בישראל

רשות החשמל החליטה לאמץ את החלטת ועדת הריכוזיות והודיעה לשיכון ובינוי כי אם תיגש למכרז לרכישת תחנת הכוח אשכול ובמידה ותזכה במכרז, לא תוכל לממש את זכייתה בשל מגבלות חוק התחרות
ניצן כהן | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
חברת שיכון ובינוי חטפה היום מכה לאחר שרשות החשמל החליטה לאמץ את המלצות וועדת הריכוזיות שמונעות ממנה לרכוש את תחנת הכוח אשכול שנחשבת לתחנת הכוח המונעת באמצעות גז, הגדולה בישראל.
הנימוק הרשמי לפסילתה של שיכון ובינוי הוא כי אם החברה תזכה במכרז היא תחזיק יותר מ-20% מיכולת ייצור החשמל בישראל מה שאסור על פי חוק הרכוזיות. בשיכון ובינוי אמרו בתגובה כי עדיין לא החליטו אם לגשת למכרז הזה ובכל מקרה הם בוחנים את צעדיהם בהתאם.
 
נזכיר כי במסגרת הרפורמה בחשמל נאלצה חברת החשמל למכור 5 תחנות כוח כשהגדולה שבהן היא תחנת הכוח אשכול שהיא גם תחת הכוח המונעת באמצעות גז הגדולה בישראל. לתחנה יש יכולת ייצור של 1,683 מגה וואט.
נזכיר כי במסגרת הרפורמה בחשמל נמכרו מספר תחנות כוח כשתחנת הכוח ברמת חובב נמכרה שלותפות של אדלטק ושיכון ובינוי ב-4.25 מיליארד שקל. עד כה מכרה חברת החשמל 3 תחנות כוח ואשכול היא הרביעית כשהתחנה החמישית שמיועדת למכירה היא תחנת רידינג אבל שם יש בעיות נוספות שהמרכזית שבהן היא שווי הנדל"ן היקר עליה יושבת התחנה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה