השוק

סופי: רשות התחרות מתירה לאדאני לרכוש את נמל חיפה

רשות התחרות מוציאה היום הודעה רשמית במסגרתה היא מתירה לחברת אדאני וחברת גדות להמשיך עם העסקה לרכישת נמל חיפה במיליארדים, וזאת בצל החשש שחברת אדאני נמצאת בבעיה כלכלית עקב מינוף יתר
מערכת ice | 
גאוטם אדאני ונמל חיפה (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ שיר טורם, pexels)
כידוע, לאחר הזכייה במכרז, חברת אדאני וגדות כימיקלים מנסות לרכוש לאחרונה את הבעלות על נמל חיפה בסכום של כ-4 מיליארד שקל. לאחר הזכייה במכרז, השותפות בין שתי החברות הללו עמדה בפני מגבלות עקב חוק הריכוזיות. כיום רשות התחרות מורידה את אחת המגבלות הללו ומקדמת את העסקה לסגירה לקראת חודש נובמבר.
את חברת אדאני מנהל גאוטם אדאני, אשר מככב בימים אלו ברשימת עשירי העולם, כשהוא מזנק בין המקום השלישי לשני, עם אילון מאסק בלבד לפניו. חברתו וחברת גדות כימיקלים הישראלית ביקשו דחייה בשבועות האחרונים בחתימת העסקה וזאת על מנת להספיק לגייס את סכום הכסף הנדרש להשלמתה, בטענה כי מדובר בתקופת החגים בארץ ובעולם ולכן הדבר מעקב את הגיוס.
יחד עם זאת, בקשת הארכה זו מעלה ספקות בלבם של רבים היות ודו"ח של פיץ' עדכן לאחרונה כי חברתו של אדאני משקיעה יותר מדיי בעסקים שונים ומעבר ליכולתה הכלכלית. זמן קצר לאחר מכן מבצעי הדו"ח עדכנו כי נעשתה טעותה בעת החישוב, אך לא לקחו את דבריהם בחזרה. 
 
הממונה על התחרות, מיכל כהן, פרסמה את ההודעה הבאה מטעם רשות התחרות: "אני מודיעה את הסכמתי לאישור המיזוג בין החברות... וחברת נמל חיפה בע"מ". האישור מגיע כאמור לאחר שהיה חשד כי אם תרכוש חברת גדות את הבעלות על הנמל יהיה מדובר בכוח ריכוזי גבוה מדיי, עקב אחזקתה במסופים לייבוא כימיקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה