מדדים ומחקרים

בעלי נמל חיפה הפך לאיש השני העשיר בעולם

גאוטם אדאני, הבעלים החדש של נמל חיפה, הפך לאדם השני העשיר ביותר העולם, כך מדווח בלומברג, ואף נהייה לאסייתי הראשון להגיע להישג זה

מערכת ice | 
גאוטם אדאני (צילום ויקיפדיה, pexels)
איל ההון ההודי גאוטם אדאני זינק במדד המיליארדרים האחרון של בלומברג, והפך לאיש השני העשיר בעולם, שני רק לאילון מאסק. על פי בלומברג, אדאני צבר הון מוערך של 146.8 מיליארד דולר.
בדרך לשם, עקף אדאני את מייסד אמזון ג'ף בזוס, וזו הפעם הראשונה שאדם מאסיה מדורג כל כך גבוה ברשימת בלומברג, שנשלטת זה מכבר על ידי מיליארדרים לבנים. עם זאת, על פי דירוג פורבס הוא עדיין במקום השלישי בעולם, כאשר מקדים אותו בעלי קבוצת LVMH ברנאר ארנו.
בינתיים, מניות אדאני אנטרפרייז בע"מ זינקו בשבוע האחרון, וחלק מקבוצת החברות שלו טיפסו ביותר מ-1,000% מאז 2020, לפי דיווחים.
כזכור, קבוצת אדאני יחד עם חברת גדות הישראלית רכשו את נמל חיפה ביולי האחרון לאחר שיצא למכרז. שתי החברות שילמו למדינה 4.1 מיליארד שקל וקיבלו לידיהם את הנמל בתהליך שלא ניתן לכנות אותו בשם אחר אלא בתהליך היסטורי.
 
אדאני החל את דרכו כסדן יהלומים ולאחר מכן הקים חברת תיווך משלו. לאחר שעסק עם אחיו בייבוא PVC, החל לייבוא פולימרים שהיוו את הבסיס לקבוצת העסקים שלו, Adani Enterprises שהקים בשנת 1988. עם השנים התרחבה הקבוצה לאחזקות בתחנות כוח, נמלים, כריית פחם, גז ועוד. הוא מחזיק ב-75% מהחברות הנסחרות בבורסה של קבוצת אדאני.
במהלך חמש השנים האחרונות, מחיר מניית Adani Enterprises עלה ב-2,000%, כאשר נתח גדול מהפיצוץ הזה התרחש רק בשנים האחרונות. בספטמבר 2020 רכש אדאני 74% ממניות נמל התעופה מומבאי, שהוא נמל התעופה השני בגודלו בהודו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה