השוק

מיזוג ניו-מד וקפריקורן מוליד יצרנית גז טבעי נוספת באזור

ביום חמישי האחרון הודיעה שותפות ניו-מד אנרג'י שבשליטת קבוצת דלק כי חתמה הסכם מול חברת קפריקורן אנרג'י הבריטית; העסקה הגיעה במקום מיזוג אחר של קפריקורן, שהתבטל ברגע האחרון, שהיתה אמורה להתמזג עם המתחרה הבריטית טולואו, שבעלי מניותיה התנגדו לו
מערכת ice | 
מזח הנפט בנמל אילת (צילום ויקפידיה ד"ר אבישי טייכר)
המיזוג של ניו־מד עם קפריקורן, שעליו נודע ביום חמישי האחרון, בא במקום מיזוג אחר של קפריקורן, שהיתה אמורה להתמזג עם המתחרה הבריטית טולואו (Tullow). בעלי המניות בקפריקורן התנגדו למיזוג עם טולואו שכן לדעתם זו היתה עסקה חד־צדדית עבור טולואו, שהיתה אמורה לקבל במסגרתה מזומנים בסך 620 מיליון דולר של קפריקורן. עוד לא ברור בשלב זה מה יחס בעלי המניות של קפריקורן לעסקה שבסופו של דבר כן התממשה - עסקת המיזוג עם ניו־מד אנרג'י. 
העסקה אמורה להיסגר ברבעון הראשון של השנה הבאה, ואז תהפוך שותפות ניו-מד (בעבר "דלק קידוחים") לתאגיד פרטי בבעלות מלאה של קפריקורן ותחדל מלהיות תאגיד מדווח. הקבוצה החדשה תהיה רשומה תחת השם ניו-מד (NewMed), תיסחר בבורסת לונדון ותנוהל על ידי יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד. בנוסף החברה תירשם למסחר בתל אביב. 
על פי התנאים שנחתמו, לאור המיזוג השותפות תהפוך לתאגיד פרטי בבעלות של קפריקורן, שתנפיק מניות חדשות לבעלי מניות ניו-מד לפי יחס חליפין של כ-2.34 מניות של החברה על כל מניה של ניו-מד. עקב כך למעשה יחזיקו בעלי המניות של קפריקורן ב-10.3% מהחברה החדשה, ובעלי המניות של ניו-מד יחזיקו ב-89.7% מהחברה הממוזגת. כמו כן, קפריקורן תחלק למחזיקים במניותיה דיבידנד מיוחד במזומן ותשלומים קשורים נוספים בסך 620 מיליון דולר. 
המיזוג של קפריקורן וניו-מד, המתבצע בתקופה שבה אירופה זקוקה לאספקת אנרגיה שאינה מרוסיה, מוליד יצרנית גז טבעי נוספת באזור ישראל-מצרים, שהחזקותיה כוללות את חלקה של ניו-מד במאגר הגז "לוויתן" בישראל (כ-35% מהמניות). בידי קפריקורן גם מאגר נפט במצרים שמפיק 35 אלף חביות ביום.
מאז ההודעה על הסכם המיזוג עם ניו-מד לקראת סוף השבוע, מניית קפריקורן נסחרה בעלייה של יותר מ-10% (רמתה הגבוהה ביותר מאז 2018). מניית ניו-מד ירדה ביום ראשון ירדה ניו-מד 2.2%, כשכך היא משקפת לשותפות שווי שוק של כ-10 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה