השוק

מנכ"ל קיסטון בריאיון מיוחד: "נסתער על הנדל"ן של אגד"

חתיכת היסטוריה נעשתה היום בישראל, אגד עברה לידיים פרטיות; בראיון מיוחד ל-ice אומר נבות בר כי החברה הולכת להתמודד בכל מכרז אפשרי הקשור להסעת המונים בישראל; "מצאנו חברה שוקקת חיים עם מבנה הון בעייתי, אנחנו הולכים לסדר את זה ככה שהיא תעבוד לטובת המניה"

ניצן כהן |  8
נבות בר מנכ"ל קיסטון (צילום מורג ביטן)
חברת קיסטון בניהלו של נבות בר, השלימה היום (שני) את אחת מעסקאות התשתית הגדולות והמשמעותיות ביותר שנעשו בישראל. אגד, חברת האוטובוסים הלאומית של ישראל עברה לידיים פרטיות.
בראיון מיוחד ל-ice אומר היום נבות בר, מנכ"ל קיסטון, מי שהוציא לדרך את העסקה הזו כי למרות המחיר ששילמה קיסטון הרי שבאגד חבוי הון משמעותי שהולך לצוף בשנים הקרובות.
-אני לא רוצה להשבית שמחות, אבל איך בדיוק הולכים להרוויח כסף בעסקה כזו?
"אגד הייתה אגודה שיתופית שלא הייתה לה בעיה של כסף. זה אומנם פשטני להגיד את זה אבל אנחנו מדברים על חברה שצמודה לתוכניות אסטרטגיות מטורפות של המדינה. עם המון נדל"ן שמצריך פיתוח ויאפשר הצפת ערך משמעותית. וזה עוד לפני שנכנסנו לתוכנית אסטרטגית להשביח את פעילות הליבה".
- פרסמתם היום בפעם הראשונה את הדוחות של אגד, לאן יש לגדול?
"אגד מייצרת כבר היום רווח שנתי של 300 מיליון שקל ואין הרבה חברות כאלה בישראל. אנחנו מדברים על רווחיות שוטפת, על בסיס התוכניות שכבר נחתמו בין החברה למדינה של מטות מיליוני שקלים ויותר מ-400 מיליון שקל. אנחנו נפרסם בהמשך את התחזיות שלנו, אבל אתה יכול להבין שיש לאן לגדול רק מפעילות הליבה".

אבי פרידמן, יו"ר אגד, נבות בר מנכ"ל קיסטון וגלעד ריקלין המנכ"ל המיועד של אגד. צילום: מורג ביטן
-אגד הייתה אגודה שיתופית וככזו היא נראתה בהתאם. היא עוברת לידיים פרטיות (או נכון יותר ציבוריות) הם מסוגלים לזה?
"אגד הייתה אגודה שיתופית ובהתאם היא התנהלה. היא לא הייתה מוכוונת מניה. אנחנו נשנה את זה וזה אומר לייעל את מבנה ההון שלה. כרגע מבנה ההון מצריך עבודה שאנחנו מוכנים לה וזה משמעותי. אגד כבר לא אגודה שיתופית אלא חברה שעם התייעלות של מבנה ההון שלה תציף ערך משמעותי לטובת הציבור, שהוא בעלי המניות שלה".
-כשאנחנו מדברים על מבנה הבעלות. איזה סוג בעלי מניות יכנס עכשיו לאגד?
"אתה צריך להבין שבעולם של תנודתיות משמעותית כשאין אלטרנטיבות השקעה יציבות ורווחיות, בטח לאורך זמן מי שמחפש השקעה יציבה, רווחית בתחום התשתיות יכול למצוא אצלנו את המקום הטוב לזה. אתה צריך להבין, לאגד יש לקוח אחד והוא מדינת ישראל. הלקוח הזה הולך בכל הכוח על תחום הסעת ההמונים. כל מי שמסתובב בישראל רואה את זה ומבין את זה ואגד היא החברה הגדולה בתחום עם הפרישה הטובה ביותר בענף עם מוסכים ונדל"ן מטורף. אנחנו נהיה בכל מכרז של המדינה בתחום הסעת ההמונים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חובת בקרה על כל הנושא מי זכאי ומי לא
    לייבלה 10/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקחו את אכד בצורה שפילה מתחת לרדר ייסדו גולם חדש שבו החברים שבנו נתנו וייסדו בדמם את האגודה הנהדרת ומסרו אותה בנזיד עדשים כאשר קבותה מועטה של צעירי אגד שקראו להם המייסדים כמה אירוני ומתסכל אנשים שעוד לא היספיקו לסובב הגה וגם לא יעשו כך וקראו לעצמם המייסדים אכן הכל כשר בעיסקה אבל מסריח ומעלה בועש!!כאשר הנורמה לצערי הייתה מילים והבטחות תמיד היו רחוקים ממעשים ויישומם !!כך נעשה במשך עשרות שנים וכך הכלבים נובחים והשיירה עוברת!!וכולם שעמדו בראשות למעט מעטים מעשים היו תמיד שונים מהבטחות וייסומים!!מיסתבר בדיעבד שאנו חברי אגד ברובם היינו סומא בערפל ולא האמנו שכל ישקר ויטעטעו בנו !!!
    סגור
  • תקבל תעודת הוקרה
    דן 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה גמלאי סיימת עם חובות וזכויות בחברה על תרומתך תקבל תעודת הוקרה
    סגור
  • 3.
    בר: נמקסם רוחים לטוח קצר ונהרוס את אגד
    טיל אולנשפיגל 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    החברה היתה רווחית מסיבה אחת: היא היתה קואופרטיב וככזו דאגה לטווח ארוך לעובדיה-חבריה. מהיום והלאה תפקידה להשיא רווחים מהירים לאנשים קצרי ראות ותאבי בצע. ולכן, על םי חוקי הכלכלה, תקרוס, תתנוון או תתפורר לחתיכות במהירות הבזק
    סגור
  • טעות
    דוד 10/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה תהיה רוווחים גדולים ממש כמו היום אבל העניין הוא לא הרווחים השנתיים אלה האקזיט שקיסטון תעשה על החברה לכן הם חייבים לשמר אותה כחברה טובה ולכן היא לא תקרוס .....כשאתה שם 5 מליארד אתה מצפה לרווח של לפחות מליארד או שניים אז אגד תמהר בעוד שנתיים ב 7 מליארד וזה יהיה הרווח וזה בתנאי שהיא תשמור על הערך ויותר
    סגור
  • 2.
    ערבים
    נהג אוטובוס 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 3
    קודם תעיף את כול הנהגים הערבים רק אז תוכל לשפר את אגד
    סגור
  • גזען מגעיל... למה להכליל לגביי קבוצה שלמה של אנשים (ל"ת)
    נימ 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד נבות בר איש אשכולות. טוב שההגה בידיים שלך( ושל (ל"ת)
    רחלי אזולאי 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • צודק
    דוד 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן עיסקה מעולה לקיסטון אגד מחזיק נדלן באזורים מרכזים בעלי ערך השבחה של מאות אחוזים שיכפילו את ערך הכספי של מנית קיסטון ( לראיה חברת ניצבא שהיתה בבעלות אגד ) ובנוסף פיתוח ושינוי תפיסת העולם של שימוש מעבר לתחבורה הציבורית
    סגור