השוק

נגיד בנק ישראל חוטף אש: "תפיסה מעוותת, יזיק לכלכלה"

התאחדות התעשיינים והתאחדות הקבלנים במתקפה על החלטת נגיד בנק ישראל להעלות שוב את הריבית: "התפיסה המעוותת, לפיה ריבית גבוהה יותר תטפל במשבר הדיור היא טעות מרה"
מערכת ice |  2
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90)
התאחדות התעשיינים והתאחדות הקבלנים תוקפים היום (שני) את החלטת נגיד בנק ישראל להעלות שוב את הריבית במלחמה באינפלציה ואומרים כי זו החלטה מאכזבת שעלולה להזיק לכלכלת ישראל.
נזכיר: לפני שעה קלה בנק ישראל שמר על יציבות וודאות וממשיך להילחם באינפלציה באמצעים העומדים לרשותו. בבנק העלו את הריבית ב-0.75% לרמה של 2.75% כך שריבית הפריים תעלה ל-4.25%. המשמעות: הריבית בשיא של 11 שנה. 
בבנק ישראל כי הריבית בישראל תמשיך לעלות עד רמה של 3.5% בסוף המחצית הראשונה של השנה הבאה. כלומר אנחנו מדברים על העלאת ריבית של עוד 0.75% בטווח של חצי שנה.
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר יצא נגד ההחלטה ואמר כי הינה "מאכזבת שעלולה להזיק לכלכלת ישראל". לדבריו, "מדיניות אגרסיבית שאין בה צורך ורק עלולה להכניס את המשק למיתון. זאת חרף ההבדל המשמעותי בנתונים של ישראל, אשר טובים משמעותית מרוב העולם גם כיום. מדיניות זו תפגע בצמיחת עסקים קטנים ובינוניים, שכן היא תוביל לעלייה בעלויות המימון ותצמצם את יכולתה של ישראל למנף את המשבר העולמי לתועלתה".
עוד כתב: "אני קורא לבנק ישראל ליצור מדיניות אשר מחד תשמור על מסגור  האינפלציה, אך מאידך לא תפגע במשק בעסקים ובאזרחים"
מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, נמסר: "החלטת הנגיד להעלות בחדות את הריבית שוב היא סימן מסוכן שלהערכתנו ישליך על התנהלות ענף הבנייה והתשתיות מייד ויגיע לכיס של כל ישראלי בחודשים הבאים. התפיסה המעוותת, לפיה ריבית גבוהה יותר תטפל במשבר הדיור היא טעות מרה שתמשיך לגרום ל'סגירת הברזים' של מימון הבנייה במערכת הבנקאית מול זינוק במספר הישראלים שלא יכולים למצוא לעצמם פתרון דיור הולם. ראינו באוגוסט שינוי מגמה לטובה בתחום האינפלציה בישראל ולמרות זאת, בנק ישראל מבצע עכשיו הליך שראשיו בעצמם הגדירו כמרסן צמיחה מהותי.
על ההחלטה הוסיפו בהתאחדות: "יועיל נגיד בנק ישראל ויסתכל על ההיסטוריה הכלכלית שלנו, וילמד כי פגיעה קשה בייזום כלכלי בכלל ובייזום בנייה בפרט היה ונשאר מסכן מספר אחת של הכלכלה הישראלית תמיד. לציבור בישראל מגיע מהבנק המרכזי שלו התנהלות שקולה ומדודה התואמת את מצבה הכלכלי של המדינה ולא את זה של תושבי צפון אמריקה או מערב אירופה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון כלב בן כלב חזיר
    חיים קריות 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אני מאחל לך למשפחתך ילדיך אוהבייך וקרובייך שירעבו ללחם שחצן יהיר את מי אתה משרת אותנו האזרחים או את בעלי השלטון והבנקים חתיכת טינופת שכמותך עכשיו אנחנו מקצצים את הפירות והירקות בשולחננו נבלה סרוחה
    סגור
  • 1.
    נגיד מנותק לא מחובר לא אנושי ולא חברתי
    נגיד כושל תתפטר 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מנסה לעצור את מחירי הדירות רק דרך עלית ריבית, ובדרך ממוטט אנשים ומשפחות.
    סגור