השוק

האינפלציה והריבית תרמו 4% לרווחי הבנקים ברבעון השלישי

סמנכ"ל המחקר של פסגות, מיכה גולדברג מעריך שהבנק הרווחי ביותר במערכת ברבעון השלישי הוא בנק מזרחי ואחריו הבינלאומי; כל הבנקים ימשיכו לחלק דיווידנדים; גולדברג לא צופה הרעה אמיתית בתיק האשראי של המערכת
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Images)
ברור לכל כי עליית האינפלציה ועליית הריבית עושים טוב לדו"חות המערכת הבנקאית והשאלה היא רק עד כמה טוב. נסביר רק שבזמן שהאינפלציה מרימה ראש הרי שכל ההלוואות צמודות המדד מתייקרות ללקוחות וברור שהתהליך זהה כשהריבית עולה.
מיכה גודברג, סמנכ"ל המחקר של פסגות מעריך כי האינפלציה ועליית הריבית תרמו ברבעון השלישי של השנה 4% לרווחי המערכת הבנקאית וזה המון כסף. להערכת גולדברג הרי שתיק האשראי של הבנקים לא נפגע בפועל כתוצאה מהכבדת הנטל הכלכלי על משקי הבית וגם זו הנחת עבודה משמעותית עבור המערכת שתפריש יותר לחובות מסופקים אולם אם ההרעה שהם צופים כיום לא תתממש הרי שיהיה ריקבארי במעלה הדרך.
 
"גם 2022 Q3 צפוי להיות רבעון חזק עבור הבנקים עם רווחיות נאה מאד של כ-14%. רווחי הרבעון צפויים ליהנות בעיקר מרווחי מימון גבוהים כתוצאה מהעלייה בשיעור הריבית והמדד החיובי. מנגד, שיעור הפסדי האשראי אמנם צפוי לעלות, אך רק במעט (מאד), ובעיקר מחשש להרעה, ללא הרעה ממשית בפועל.
"הריבית והמדד יתרמו כ-4% לרווחיות; איכות האשראי עדיין טובהמגמות הליבה ב-3Q צפויות להיות טובות: האשראי צפוי לצמוח בקצב נאה של כ-2.5% QoQ, למרות ההתמתנות בביקושים; מרווחי האשראי צפויים להתרחב בכ-22 נ"ב; העמלות צפויות לגדול בכ-8% ברמה שנתית ואיכות האשראי צפויה להישאר איתנה, עם עלייה קלה בלבד בהוצאות בגין הפסדי אשראי לכ-20 נ"ב, בעיקר בגלל החשש מהרעה בעתיד והמשך צמיחת התיק. המדד החיובי (כ-1.2%) והעלייה בשיעור הריבית (כ-1.0%) צפויים לתרום באופן מהותית לרווחי הרבעון, ולהערכתנו, יתרמו כ-4% לתשואה על ההון ברבעון" אומר גולדנברג.
"יחסי ההון יהיו יציבים, למרות 'החמרה' רגולטורית. יגדילו דיבידנד?יחס ההון ליבה בענף צפוי לעמוד על כ-10.7% ברבעון השלישי, כמעט ללא שינוי מהיחס ברבעון השני. זאת, למרות המשך הצמיחה הנאה באשראי; היישום הראשוני של SACCR הצפוי לגרוע כ-12 נ"ב; ויישום ראשוני של הוראות ב"י בנושא החמרת ריתוק ההון למימון נדל"ן ממונף (גריעה של עוד כ-2 נ"ב). ייתכן והצפי להתמתנות צמיחת האשראי בשנה הקרובה ביחד עם היציבות ביחסי ההון, עשויים לאפשר לחלק מהבנקים אף לשקול הגדלת חלוקת דיבידנד.
"מזרחי צפוי להיות הכי רווחי. כל הבנקים יחזרו לחלק דיווידנד. להערכתנו, מזרחי צפוי לפרסם את הדוחות הטובים ביותר ברבעון עם רווחיות קרובה לכ-17%; אחריו הבינ"ל עם רווחיות של כ-15%, כאשר שאר הבנקים צפויים לדווח על רווחיות של כ-13% -14%. כל הבנקים צפויים לחלק דיבידנד" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה