השוק

נשיא התאחדות התעשיינים בתגובה למדד: "לעצור את העלאת הריבית"

נשיא התאחדות התעשיינים ונשיא התאחדות הקבלנים בתגובה ראשונה למדד המחירים לצרכן: "על בנק ישראל להפסיק עכשיו את רצף העלאות הריבית - אם תמשיך הריבית לעלות, עלול המשק הישראלי להיגרר להאטה" 
מערכת ice | 
רון תומר (צילום יחצ)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, ונשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ וסגן נשיא נשיאות הארגונים העסקיים, ראול סרוגו, מסרו בעקבות פרסום מדד המחירים לצרכן: ״על בנק ישראל לעצור מיד את רצף העלאות הריבית".
בתגובה שפרסמו השניים, ציינו כי המשך העלאת הריבית במשק פוגעת ישירות בכיס הציבור - כשהריבית מייקרת את החיים בישראל ופוגעת במגזר העסקי וביכולתו להרחיב את פעילותו. "הדבר יביא במוקדם או במאוחר להאטה של הפעילות במשק", נכתב, "העלאת הריבית שהחלה בחודש מרץ  כבר מקשה על המגזר העסקי. ראיות בולטת לכך, הם נתונים מהשבוע על הגידול באבטלה והירידה בהתחלות הבנייה שצריכות להדאיג את כולנו".
 
"זו העת לעצור את עליית הריבית ולאפשר לממשלה שעומדת לקום לגבש תוכנית שתחזק את הפעילות הכלכלית של המשק", הוסיפו, "ולאחריה יהיה נכון לבחון מחדש, האם נדרשים למשק צעדים מוניטריים משלימים. העלאת ריבית נוספת לא תפסיק את המלחמה באוקראינה ולא תפתח צווארי בקבוק בשרשראות האספקה, אך היא עלולה להביא למחנק מימוני של עסקים רבים ולייקר לציבור את סל המוצרים והשירותים. על-פי התחזיות הכלכליות, בהן תחזית בנק ישראל עצמו, בשנת 2023 תשוב האינפלציה השנתית בישראל לטווח יציבות המחירים ותרד לרמה של כ-2.5%״.
השניים מסרו עוד: "גם נתונים שכבר פורסמו תומכים בצורך המיידי לחדול עתה את העלאת הריבית של בנק ישראל. לאור נתוני מדד המחירים לצרכן האחרונים, נראה כי שיעור האינפלציה צפוי לחזור ליעד יציבות המחירים שקבע בנק ישראל של 3% או פחות ב-12 החודשים הקרובים. זאת לאחר שנה שבה הנתונים של המשק הישראלי המשיכו להיות טובים משל מדינות ה-OECD, בדגש על אינפלציה נמוכה במדדי המזון והאנרגיה.
"כמו כן, הצמיחה בפועל עלולה להיות אף נמוכה יותר מתחזיות הצמיחה לישראל (בין 2.5%–3% ל־2023), לאור ההאטה בפעילות הכלכלית במרבית המדינות המפותחות שהן שותפות הסחר העיקריות של ישראל, ולאור שיעורי הריבית בארץ ובעולם. חברת הדירוג S&P פרסמה תחזית, לפיה הצמיחה בשנת 2023 תעמוד על 2% בלבד, נמוך מהערכות קודמות. כלומר, צמיחה כמעט אפסית לנפש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה