השוק

הנפט בראלי של 6% ביומיים לקראת מבחן משמעותי ראשון החורף

מחיר הנפט חצה את רמת ה-78 דולר ובבנק לאומי מעריכים שבקרוב יגיע ל-90 דולר; בשבוע הבא כמעט כל מדינות אירופה יגיעו לאפס מעלות מה שמביא את מחירי הנפט והגז ולנקודת המבחן הראשונה האמתית שלו
ניצן כהן | 
מחירי הנפט (צילום Paul Lowry / flickr, pixabay)
בחודשים האחרונים השיח בשווקים הפיננסים מגיע מעולמות האנרגיה. הלחץ של העולם מהחורף הקרב ובא מרקיע שחקים וכמעט כל מדינות אירופה אוגרים נפט וגז ומחכים לחורף שאז הביקושים ירקיעו שחקים וההיצע מוגבל, מאוד מוגבל.
אם כן, ביומיים האחרונים נרשמות עליות מחירים בשוק האנרגיה ומחיר הנפט חצה את רמת ה-78 דולר, כלומר ראלי של כמעט 6% ביומיים האחרונים וזה משמעותי. אם מנסים לנתח את העליות של היומיים האחרונים, צריך להסתכל על הניתוח של בנק לאומי מהימים האחרונים ושם מדבר הכלכלן הראשי של הבנק, גיל בפמן על רמות מחירים של 90% עד לסוף השנה, וסוף השנה נמצא בדיוק בעוד חודש וחצי.

אם כן, הפלישה של רוסיה לאוקראינה גרמה למשבר אנרגיה מאחר ומדינות אירופה וארה"ב הטילו סנקציות על הדוב הרוסי שבתורו הגיב בצמצום אספקת הנפט והגז ליבשת. בינתיים, בעלת הברית של ארה"ב, ערב הסעודית החליטה לצמצם את קצב הפקת הנפט (יחד עם מדינות אופ"ק פלוס) ובכך הביאה ללחץ מחירים שמחייב את המערב לתגובה.
כרגע מה שלוחץ את המחירים מטה אלה המכירות של ארה"ב שמשחררות נפט ממאגרי החירום שלה אבל התוכנית הזו אמורה להסתיים בסוף השנה ולא ברור מה יקרה אחר כך בצד ההיצע. 
בצד הביקוש אנחנו מדברים בראש ובראשונה על החורף הקרוב שיביא את הביקושים באירופה לשיא והשבוע הקרוב הוא נקודת המפגש הראשונה של התוכניות והתכנונים עם המציאות כשמרבית מדינות אירופה יעברו לאפס מעלות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה