השוק

רוזן וטוכמאייר מחפשים מזומן: מכרו מניות אלרוב ב-150 מיליון שקל

בסך הכל השלימה קנדה ישראל מכירה של מיליון מניות לבית ההשקעות מור שיהפוך לבעל עניין באלרוב; בסך הכל חייבת קנדה ישראל של רוזן וטוכמאייר כמעט 5 מיליארד שקל; החברה צריכה לפרוע השנה 100 מיליון שקל
ניצן כהן | 
ברק רוזן ואסי טוכמאייר (צילום יחצ)
אנשי העסקים ברק רוזן ואסי טוכמאייר מחפשים מזומן. קנדה ישראל שבשליטתם השלימה מכירת מיליון מניות של אלרוב לבית ההשקעות מור ב-150 מיליון שקל. בית ההשקעות מור יהפוך לבעל עניין באלרוב. העסקה התבצעה באמצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות של מור.
קנדה ישראל נמצאת בנקודה מעניינת בחיים שלהם. רוזן וטוכמאייר חילצו לא מכבר את כלל ביטוח מההשקעה באלרוב לאחר שאלפרד אקירוב התנגש עם כלל ביטוח בנוגע להשקעה שלה בחברת הבת לוקה. אלרוב הציבורית רצתה להזרים כסף ללוקה מבלי לדלל את בנו של אקירוב ולזה התנגדו בכלל ביטוח ומכאן התחילה מלחמת עולם. אז חילצה קנדה ישראל את כלל ביטוח מההשקעה ורכשה את מניות אלרוב של כלל ביטוח.

מאז עברו הרבה מים תחת הגשר והריביות החלו לעלות ולהכות בחברות הנדל"ן. קנדה ישראל של רוזן וטוכמאייר אוחזת חוב של כמעט 5 מיליארד שקל כשכ-80% מהחוב הזה נמצא במערכת הבנקאית.
החברה מחזיקה בשתי סדרות אג"ח (קצרה ובינונית) שנסחרות בתשואות גבוהות שלא מאפשרות לחברה למחזר אותן. כך למשל הסדרה הקצרה, סדרה 6 שנסחרת במח"מ 1.1 והיא בהיקף כספי של 168 מיליון שקל נסחרת בתשואה של כמעט 6% והסדרה הבינונית שנסחרת במח"מ של 3.26 ואוחזת חוב של 840 מיליון שקל, נסחרת בתשואה של 7.3%.
מצבת הפירעונות של קנדה ישראל מאתגרת, והיא צריכה לפרוע השנה כמעט 100 מיליון שקל והחל בשנה הבאה לוח הפירעונות של החברה הולך וגדל עד שיגיע בשנים 2025 ו-2026 לאזור ה-300 מיליון שקל בשנה.
ב-12 החודשים האחרונים איבדה מניית קנדה ישראל מחצית מערכה והיא נסחרת לפי שווי שוק של 2.8 מיליארד שקל. נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה מסתכם הונה העצמי של קנדה ישראל ב-2.1 מיליארד שקל כשההכנסות שלה ברבעון השלישי הסתכמו ב-386 מיליון שקל והרווח התפעולה שלי הסתכם ב-134 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה ברבעון השלישי של השנה, הסתכם ב-108 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה