השוק

שטראוס השלימה גיוס של 317 מיליון שקל במחיר השוק

שטראוס שסבלה בשנה החולפת ממשבר הריקול וסגירת מפעל הממתקים (שנפתח מאז) קיבלה את אמון המשקיעים, וזה משמעותי בתהליך החזרה של החברה ללב ליבו של הקונצנזוס הישראלי
ניצן כהן | 
עופרה שטראוס (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, תום להט, freepik)
שטראוס השלימה גיוס של 317 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרת האג"ח 6 וזה במחיר השוק של האג"ח. בסופו של יום הנפיקה החברה את אגרות החוב במחיר השוק שלהן קרי במחיר של 84.7 אג' ליחדי. מחיר כמעט זההלמחיר האג"ח בבורסה.
צריך לזכור ששטראוס עברה את אחת השנים הקשות שלה, משבר שהחל בגילוי סלמונלה במפעל הממתקים והגיע עד כדי סגירה של המפעל שמפתח מחדש מאז. החברה החליפה את המנכ"ל המיתולוגי גיורא בר-דע במנכ"ל צעיר ומעניין שי באבד.
 
הגיוס של החברה שהושלם כעת הוא גיוס גדול ומעניין בשל העובדה שמדובר בחזרה של החברה לשוק ההון אחרי המשבר. החברה אם כן, קיבלה את אמון המשקיעים שמאמינים שחזרה שלה ללב ליבו של הקונצנזוס הישראלי, גם אם תהיה קשה, תגיע.
סדרה 6 של שטראוס היא הסדרה הארוכה שלה שנסחרת במח"מ 7.47. התשואה של הסדרה הזו עומדת על 4.163%. הנתונים הללו הם נתונים משמעותיים שוב בשל המשבר הגדול שפקד את החברה בשנה שעברה והחזרה שלה לשוק מה שהצריך הרבה אמון הן של הלקוחות והן של המשקיעים בשוק ההון ואלה, לפחות לפי תוצאות ההנפקה, מאמנינים בחברה ונתנו לה את הכסף.
כדי להבין עד כמה המשקיעים בשוק ההון נותנים אמון בשטראוס צריך, בין היתר, להסתכל על ביצועי המניה בתקופה לא פשוטה בשווקים הפיננסים. מניית שטראוס איבדה מתחילת השנה פחות מ-5% מערכה וזאת, נדגיש שוב, בשנה בה שוק המזון עובר מתקפה שהגיעה עד כדי חרמות של מותגים מובילים (שטראוס לא הייתה חלק מזה) וזה מבלי להזכיר את החולשה של שוק ההון באופן עקרוני בשנה האחרונה.
שטראוס, אם כן, נסחרת לפי שווי שוק של 10.5 מיליארד שקל. החברה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 1.6 מיליארד שקל ורווח תפעולי של 81 מיליון שקל. תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-42 מיליון שקל. 
מצבת החובות של שטראוס היא בסך הכל סבירה ומסתכמתת בכ-2.3 מיליארד שקל. מחצית מהחוב הזה שייך למערכת הבנקאית ומחציתו למחזיקי האג"ח. לוח הפירעונות של החברה סביר בסך הכל כשהשנה היא אמורה לפרוע 56 מיליון שקל והחל בשנה הבאה ועד ל-2027 היא צריכה לפרוע בממוצע 175 מיליון שקל מידי שנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה