השוק

ההנחה הגדולה עשתה את שלה: הושלמה מכירת מניות ישראייר

המכרז למכירת מניות ישראייר שבבעלות נאמן אג"ח מסדרה ט' של אי.די.בי פיתוח; המחיר שנסגר במכרז גבוה ממחיר המינימום ומשקף הנחה של 7% על מחיר השוק ביום היציאה למכרז
ניצן כהן |  1
משבר במשק (צילום shutterstock)
הושלמה מכירת מניות ישראייר שבבעלות נאמן אג"ח ט של אי.די.בי פיתוח. המחיר שהשוג שנקבע במכרז עמד על 1.01 שקל שהוא מחיר גבוה מהמחיר המינימלי. בסיומו של יום מכר הנאמן 43 מיליון מניות והותיר בידיו 7 מיליון מניות. סופו של יום מהוות המניות שנמכרו 16.5% מהונה של ישראייר בעוד כ-2.7% מהחברה נותרו בידי הנאמן.
מכירת מניות שראייר שבידי נאמן האג"ח באו בעיתוי מעניין של 10 ימים לפני פקיעת אופציית הפוט שהייתה לו למכור את המניות לרמי לוי. באופן עקרוני היה חשש שהמוסדיים לא יקחו את המניות מהנאמן ואם ירצצו לרכוש, הם יעשו זאת בבורסה. חשש זה התפוגג והמוסדיים הזרימו ביקושים נאים למניות.
 
ישראייר נמצאת בתקופה לא רעה בעיקר בשל העובדה שהסקטור נהנה מביקושים לא רעים. ישראייר נמצאת רגע לפני שהיא מגדילה את צי המטוסים שלה ל-46 מה שיביא את הצי לרמה זהה לרמה של הצי של אל על.
לאחר שהשתחרר הלחץ ממניית ישראייר היא עולה היום בכ-3%. שוויה של ישראייר בבורסה עומד היום על 272 מיליון שקל. ישראייר סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 440.6 מיליון שקל, רווח תפעולי של 55.4 מיליון שקל ורווח נקי של 55 מיליון שקל.
הונה העצמי של החברה עמד בתום הרבעון השלישי של השנה על 151 מיליון שקל מתוך מאזן בהיקף כולל של כמעט מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לישראייר יש
    איתי 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    46 מטוסים? לישראייר יש 7 מטוסים.
    סגור