השוק

סופווייב של שמעון אקהויז הכפילה את ההכנסות הרבעוניות

סופווייב עוסקת בפיתוח וייצור של מכשירי אסתטיקה רפואית סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכפלה של המכירות; שיעור הרווח הגולמי זינק ל-86% אולם ההפסד התפעולי זינק ל-8.3 מיליון דולר
ניצן כהן | 
שמעון אקהויז (צילום תומר שלום)
סופווייב של שמעון אקהויז היא אחת החברות המעניינות בשוק היום. החברה פרסמה הבוקר (ד') את הדוחות הכספיים לשנת 2022 ומהם עולה כי הכנסות במחצית השניה של השנה קרוב להוכפלו והסתכמו בכ-22 מיליון דולר לעומת כ-11.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2021.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2022 גדלו בכ-55% לשיא של כ-13.8 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ- 8.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2021. ההכנסות ממכירת פולסים ברבעון הרביעי צמחו בכ-177% לשיא של כ-2.7 מיליון דולר, לעומת הכנסות ממכירת פולסים של כ-1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021.

הרווח הגולמי במחצית השניה של 2022 טיפס בכ-86% לכ-16.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-8.7 מיליון דולר בשנת 2021. ההפסד התפעולי במחצית השניה הסתכם בכ-8.3 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי בסך כ-6.5 מיליון דולר במחצית השניה של 2021.
ההפסד נובע מהרחבה משמעותית של מערך השיווק בחברה, מהשקעות במחקר ופיתוח וכן הגדלת היקף כוח האדם כחלק מהרחבת פעילות החברה, בקיזוז השיפור המשמעותי ברווח הגולמי. בניטרול תשלום המבוסס מניות לעובדים, ההפסד התפעולי במחצית השניה הסתכם בכ-5.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.6 מיליון דולר במחצית השניה של 2021.
בשורה התחתונה מסכמת סופווייב את המחצית השניה של 2022 עם הפסד של כ-8.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-4.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2021.
בינואר השנה החברה עדכנה על קבלת אישור רגולטורי מצד מינהל המזון והתרופות של מקסיקו עבור שיווק הטכנולוגיה שפיתחה החברה למיצוק העור והצערתו. מקסיקו נחשבת לשוק הרפואה האסתטית השני בגודלו באמריקה הלטינית, שצפוי לצמוח בקצב שנתי של מעל 8% בשנים הקרובות. אישור השיווק במקסיקו מגיע כחודש לאחר קבלת אישור דומה בטאיוואן ולאחר קבלת אישור ה-FDA בארה"ב להרחבת השימוש בטכנולוגיית סופווייב גם עבור שיפור במראה הצלוליט, לטווח הקצר.
בחודש דצמבר 2022 סופווייב דיווחה כי קיבלה אישור עבור שיווק טכנולוגיית ה-SUPERB של החברה גם בטאיוואן, מהשווקים הגדולים והצומחים באסיה. שוק המכשור האסתטי הרפואי של טאיוואן מדורג בין 3 המובילים באסיה ותורם כ-1.4 מיליארד דולר לתמ"ג של טאיוואן.
עוד בחודש דצמבר קיבלה החברה את אישור ה-FDA להרחבת השימוש בטכנולוגיה שלה גם עבור שיפור במראה הצלוליט, לטווח קצר. היקף שוק הטיפול בצלוליט בעולם הוערך בכ-1.2 מיליארד דולר בשנת 2021, וצפוי לגדול בקצב צמיחה שנתי של 11% עד 2030.
חברת Sofwave (סופווייב), שהוקמה בשנת 2015 בחממת אלון ונצ'רס, עוסקת בתחום האסתטיקה הרפואית ומתבססת על טכנולוגיית קרני אולטרסאונד מקבילות, המאושרת על ידי ה- FDA וע"י CE ורשויות רגולטוריות רבות במדינות מפתח בעולם. הטכנולוגיה הוכחה ומוכחת קלינית בניסויים קליניים עם רופאים מובילים בתחום הטכנולוגיה האסתטית ובשימוש יומיומי אינטנסיבי.
המוצר והטכנולוגיה היחודיים שפיתחה החברה ממצקים ומחליקים את עור המטופלים, מורידים את רמת הקמטים, מאפשרים שינוי במראה הפנים והצוואר ע"י הרמת גבות, ומדגישים את מראה הסנטר. כל התוצאות האסתטיות האלה מושגות בטיפול לא פולשני שאינו פוגע בשכבה החיצונית של עור המטופל.
נוסף לטיפולי הפנים והצוואר עוסקת החברה בהרחבת השימושים הקליניים של הטכנולוגיה שלה לאיזורים אחרים בגוף, ואישור ה-FDA לשיפור מראה הצלוליט לטווח קצר הוא דוגמא חשובה לפעילות החברה בתחום בעל פוטנציאל עיסקי משמעותי שמחפש פתרונות יעילים ולא חודרניים. בשנת 2021 הנפיקה החברה את מניותיה בבורסה לניירות ערך בת"א ופועלת באמצעות החברה וחברות הבנות שהקימה בארה"ב ובאנגליה. מנכ"ל החברה הוא מר לואיס סקאפורי ויו"ר דירקטוריון החברה ומייסד שותף שלה הוא ד"ר שמעון אקהויז.
לו סקפורי, מנכ"ל סופווייב אמר: "אנחנו מסיימים את 2022 עם הכנסות שיא, בעיקר הודות לתוצאות חזקות בשווקים בצפון אמריקה ובאסיה. ההכנסות החוזרות ממכירת פולסים, שהולכות וגדלות, מעידות על שביעות הרצון של המטופלים מהפיתרון שאנו מציעים, ועל חדירה מהירה של סופוויב לשוק מיצוק העור המוערך בהיקף של כ-2.3 מיליארד דולר.
"חשוב לציין, כי אנו ממשיכים להרחיב את מערך המכירות שלנו בארה"ב, שיאפשר לנו למנף את מגוון הפתרונות של סופווייב שאושרו על ה-FDA, והכל על בסיס טכנולוגיית ה-SUPERB הייחודית שפיתחנו. בנוסף, הפעילות הרבה שביצענו בתחום השיווק הדיגיטלי סייעה לנו להגביר את הביקוש לטיפולים שאנו מציעים, והדבר משתקף היטב בגידול במכירות הפולסים ב-2022.
"בשנה החולפת, קיבלנו אישור FDA להרחבת השימוש בטכנולוגיית החברה גם עבור שיפור במראה הצלוליט, בטווח הקצר, כאשר מדובר בשוק יעד עולמי שהוערך בשנת 2021 ביותר ממיליארד דולר, וצפוי לגדול בקצב צמיחה שנתי של 11% עד 2030. במקביל, אנו ממשיכים להתפתח גם בשווקים מחוץ לארה"ב, והשגנו בשנה החולפת אישורים רגולטוריים בשווקים בינלאומיים מרכזיים, ובהם טייוואן, ברזיל ומקסיקו.
"יתרה מכך, הסכם שיתוף הפעולה וההפצה שלנו עם  HTDK Group הוא צעד חשוב עבור סופווייב לחדירה לשוק האסטיקה הרפואית בסין המוערך בכ-29 מיליארד דולר. סביבת השוק בה אנו פועלים ממשיכה להיות תומכת, ובהתאם לכך אנו צופים גידול בביקושים לפתרונות שמציעה החברה וערוכים בצורה מיטבית להמשך מגמת הצמיחת בפעילות. במקביל לאמור, אציין גם כי הסרת מרבית מגבלות הקורונה באסיה שיפרה משמעותית את הנגישות של החברה לאזור גאוגרפי חשוב זה".
שמעון אקהויז, יו"ר הדירקטוריון התייחס לתוצאות: "טכנולוגיית האולטרסאונד הייחודית שפותחה על ידי סופווייב מציעה למטופלים פתרון אופטימלי, לא פולשני ויעיל במיוחד לטיפול בקמטים, הרמת אזורי הגבות והצוואר וטיפול בצלוליט. היכולת שלנו לטפל בבעיות אסתטיות שמטרידות מאות מיליוני נשים וגברים בעולם על ידי סטימולציה של צמיחה של קולגן ואלסטין חדשים בעור ללא כל נזק לשכבות העליונות של העור היא  גורם מפתח בצמיחת ההכנסות שלנו ממכירות פולסים.
"לרופאים שרכשו את המכשירים של סופווייב ושביצעו יותר מ-100,000 טיפולים, באמצעות טכנולוגיית ה- SUPERB  שלנו. סופווייב ממשיכה להשקיע במחקרים קליניים המוכיחים את היעילות, הבטיחות ונוחיות הטיפול באמצעות המכשיר שלנו בהשוואה לפתרונות פולשניים ולא פולשניים שקיימים כיום בשוק. אנחנו גם נשארים ממוקדים בבניית פורטפוליו הפטנטים והקניין הרוחני שמגן על הפתרונות החדשניים שלנו, ובשנת 2022 אושר הפטנט הראשון שלנו בארה"ב שמגן על תכונות מפתח של טכנולוגיית האולטרסאונד והקירור של SUPERB".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה