השוק

יוסי אבו: המתקן החדש יאפשר לייצא גז לאירופה בלי מתווכים

מנכ"ל ניומד אנרג'י התייחס בוועידה במצריים להקמת מתקן ההנזלה החדש של החברה; המתקן יהיה מתקן עצמאי ובבעלות מלאה של ניומד וזה יאפשר לייצא גז נוזלי לאירופה ללא מתווכים מה שאמור לשפר את רווחיות החברה
ניצן כהן | 
יוסי אבו בוועידת האנרגיה (צילום דרור סיתהכל)
יוסי אבו, מנכ״ל  ניומד אנרג'י אמר בוועידה במצריים כי: ״ישראל תהפוך ליצואנית LNG - לא רק דרך מצרים וירדן - אלא ישירות מישראל לשווקים באירופה ובאסיה״. הדברים נאמרו בוועידה הלאומית לאנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, בפאנל בנושא: ״ישראל כספקית אנרגיה גלובאלית - אתגרים והזדמנויות, לצד אנדראה סטגר, סגן נשיא - איגוד הגז הבינלאומי (IGU) ואיסקרן קירילוב, מנהל בכיר ביחסים מוסדיים ב- IOGP (האיגוד הבינלאומי של מפיקי נפט וגז), הסבירו השניים את הצורך בגז ישראלי.
יוסי אבו, מנכ״ל NewMed Energy אמר: ״יש לנו מאסה של גז טבעי, קודם כל להבטחת הצרכים של המשק הישראלי - ומעבר לכך. אנחנו עובדים על הקמת מתקן הנזלה FLNG עצמאי, ישראלי, כחול לבן, שיאפשר לישראל להיות יצואנית של גז טבעי לאירופה ואסיה, לא רק דרך מצרים וירדן, אלא יצואנית עצמאית של LNG לאירופה ואסיה. אנחנו נמצאים במיקום פנטסטי. לשם אנחנו חותרים ולשם אנחנו נגיע. הביקוש הגלובאלי קיים״.
 
אנדראה סטגר, סגן נשיא - איגוד הגז הבינלאומי (IGU) אמר: ״אנחנו רואים בגז הטבעי שחקן מרכזי באספקת אנרגיה, יש המון פוטנציאל בישראל ובמדינות האזור. יש דרישה ל LNG ואחת האפשרויות זה הפרוספקטים שבאזור״.
איסקרן קירילוב מנהל בכיר ביחסים מוסדיים ב IOGP  (האיגוד הבינלאומי של מפיקי נפט וגז) אמר: ״לגז הטבעי יש תפקיד מרכזי במעבר לאנרגיות מתחדשות, לצורך מעבר חלק והבטחת אספקת אנרגיה. אנחנו צריכים להישען על מקורות מגוונים ולקדם חוזים ארוכי טווח. ישראל יכולה להיות ספק אנרגיה אמין עבורנו ואני שמח לשמוע על התכוניות החדשות בישראל״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה