השוק

אפקון מתרחבת בפולין: הפרויקט שיכניס לה 230 מיליון שקל

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות, מסר: "מדובר בתוספת משמעותית לפורטפוליו הנכסים המניבים של הקבוצה אשר מחזק את אחיזתה של החברה בשוק הפולני, בו היא מחזיקה עוד מספר פרויקטים, לרבות שני פרויקטים בהספק מותקן כולל של 120 מגה-וואט המצויים בשלבי ייזום והקמה סופיים"
מערכת ice | 
ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות (צילום עזרא לוי, shutterstock)
אפקון אנרגיות מתחדשות, מקבוצת אפקון החזקות, מדווחת על חיבור לחשמל של פרויקט "פוזרובו" (POZAROWO) בפולין. זהו פרויקט PV בהספק כולל של 40 מגה-וואט, אשר ממוקם בעיר ורונקי שבפולין. שוק החשמל בפולין, הגדול במזרח אירופה, הוא אחד השווקים המתפתחים ביותר ביבשת, עם יעדי ממשלה למעבר של מעל 30% אנרגיות מתחדשות, עד 2030.
ההשקעה הכוללת בפרויקט פוזרובו, הסתכמה בכ-105 מיליון שקלים ומומנה באמצעות שותפות של החברה עם מגדל ביטוח וקבוצת מנורה לצורך העמדת ההון הנדרש בפרויקט ובאמצעות הלוואות פרויקטלית מבנקים מקומיים. אפקון אנרגיות מתחדשות ממוצבת כבר היום כשחקן משמעותי בשוק הפולני וצופה להתרחב בו באמצעות רכישה ופיתוח של פרויקטים נוספים מאנרגיה סולארית או אנרגיית רוח. השוק הפולני הינו שוק אסטרטגי לחברה בין מספר שווקים נוספים בהם היא פועלת באירופה.
ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות מסר: "מדובר בתוספת משמעותית לפורטפוליו הנכסים המניבים של הקבוצה אשר מחזק את אחיזתה של החברה בשוק הפולני, בו היא מחזיקה עוד מספר פרויקטים, לרבות שני פרויקטים בהספק מותקן כולל של 120 מגה-וואט המצויים בשלבי ייזום והקמה סופיים. השקעתה של הקבוצה בפעילות באנרגייה ירוקה, מתחילה להניב פירות והקבוצה תמשיך ותשקיע בפרויקטים דומים בארץ ובעולם. אנו שמחים על התמיכה והאמון שמביעים הגופים המוסדיים מגדל ביטוח וקבוצת מנורה בחזון של החברה".
 
טל רז, מנכ"ל אפקון אנרגיות מתחדשות, מסר: "מדובר בפרויקט איכותי עם מחירי חשמל מגודרים לתקופה של 18 שנות הפעלה ביחס לכ-90% מהיקף הייצור בפרויקט הצפוי לייצר הכנסות שנתיות של למעלה מ-14 מיליון שקלים לשנה מלאה לסך תקופה צפויה של כ-35 שנה. הפרויקט הינו אחד מהפרויקטים הבולטים והגדולים בפולין אשר יוסיף לאפקון אנרגיות מתחדשות הספק סולארי משמעותי באזורי קרינה טובים. אנו עושים צעד נוסף להשגת היעדים שהחברה הציבה לעצמה, עם שותפים מנוסים התומכים בדרך".
ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח, מסר: "מגדל ביטוח כבר קיבעה את מעמדה כגוף המוסדי המוביל בישראל בהשקעות בתשתיות ובראשן ההשקעה באנרגיות מתחדשות ואנחנו מחפשים בכל עת הזדמנויות מתאימות להשקעה בתחום זה. נמשיך להגדיל ולגוון את השקעותינו בתחומי האנרגייה המתחדשת כך שיעמדו במדיניות ה-ESG החדשנית של החברה ומאידך יהוו הזדמנות להשאת ערך עבור ציבור החוסכים".
ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף השקעות מנורה מבטחים: "ההשקעה בפרויקט עם אפקון הנו המשך לשיתוף הפעולה עם החברה ומטרתו הגדלת ההשקעה בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת, בארץ ובעולם. פרויקט זה מצטרף לפרויקטים נוספים רבים בתחום האנרגיה המתחדשת, במטרה לגוון את תיק ההשקעות של עמיתי ומבוטחי קבוצת מנורה מבטחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה