השוק

לאחר רכישת הענק: קרן קיסטון מחפשת שותף לשליטה באגד

קרן קיסטון וקרנות הפנסיה של המורים והגננות רכשו לאחרונה את השליטה באגד. כעת, השותפות מחפשות שותפה חדשה שתרכוש כ-20% מהשליטה בחברה
מערכת ice | 
אגד
קרן קיסטון וקרנות הפנסיה של המורים והגננות מחפשות שותף לשליטה באגד. לפי הפרסום בכלכליסט, שתי החברות מעוניינות למצוא משקיע זר שירכוש כ-20% מהשותפות בחברת התחבורה הציבורית. לשתי החברות ישנה שליטה של כ-60% באגד יחדיו.
כזכור, שתי הקרנות תפסו את השליטה בחברה בשנת 2022 כששילמו כ-3 מיליארד שקל עבור השליטה. קרן קיסטון וקרנות הפנסיה של המורים והגננות לקחו הלוואה על סך כ-1.4 מיליארד שקל מבנק לאומי ומבנק מזרחי טפחות על מנת להשלים את העסקה.
 
מאמצים נוספים שהתרחשו בזמן האחרון ניסו להכניס את קרן הנדל"ן ריאליטי כשותפה בנדל"ן של אגד לפי שווי של כ-1.2 מיליארד שקל. מאמצים אלה לא נשאו פרי עקב אי הסכמות בין שני הצדדים.
לאחרונה פרסמנו כי בפעם הראשונה מאז שאגד נמכרה לקיסטון של רוני בירם וגיל  דויטש לוקחים אותה השניים לגיוס ענק של 500 מיליון שקל. הגיוס יתבצע באמצעות הנפקת אג"ח שדורגו על ידי S&P מעלות בדירוג הגבוה AA מינוס. זקני שוק ההון זוכרים כי בעבר הייתה לאגד סדרת אג"ח פרטית אולם היא נפרעה מזמן ומאז לא חזרה החברה לשוק ההון בעיקר כי לא היה לה צורך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה