השוק

ליאורה עופר מרוצה: מליסרון תחלק דיווידנד של 60 מיליון שקל

מליסרון מציגה תוצאות טובות בפרמטרים התפעוליים לרבעון השני. הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הסתכם ב-322 מיליון שקל; ההון העצמי לבעלי המניות חצה את הרף של 10 מיליארד שקל; הדירקטוריון אישר דיווידנד בסך של 60 מיליון שקל, בהמשך לדיווידנד בסך של 320 מיליון מתחילת השנה. ליאורה עופר: "על אף הסביבה המאקרו-כלכלית המאתגרת, אנו ממשיכים להקפיד על ניהול פיננסי שמרני"
איתן לויטס | 
ליאורה עופר (צילום ורדי כהנא, Magma Images)
חברת מליסרון דיווחה הבוקר (שני) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2023, המלמדות על המשך מגמת העלייה בפדיונות בקניונים, עלייה בשיעור דו-ספרתי בדמי השכירות בחוזים חדשים בקניונים, ועל עלייה חדה ב-FFO הרבעוני, שהגיע לראשונה לקצב שנתי של למעלה מ-1 מיליארד שקל. 
בצד הפיתוח העסקי, החברה ממשיכה ליישם את התכנית האסטרטגית לפיתוח מנועי הצמיחה לשנים הבאות, ומתחילת השנה רכשה את קניון 'הראל' במבשרת ציון, קרקע להקמת פרויקט משרדים ברח' לינקולן בת"א וקרקע בהרצליה באמצעות חברת אביב ייזום לבניית 733 יח"ד, בהיקף כולל של כ-1.4  מיליארד שקל.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של מליסרון ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-322 מיליון שקל, בהשוואה ל-571 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח הנקי נבע בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה ברווחי שיערוך, נטו בסך של 614 מיליון שקל בהשוואה לרווחי שיערוך, נטו נמוכים יותר בסך של 239 מיליון שקל ברבעון השני השנה,  זאת בעיקר, בשל השפעת העלייה במדד (שהייתה מתונה יותר ברבעון הנוכחי) על רווחי השיערוך,  וכן כתוצאה משיערוך פרויקט לנדמרק ברבעון המקביל אשתקד.. מנגד, רשמה החברה ירידה בהוצאות המימון, נטו, בעיקר כתוצאה מהשפעה מתונה יותר של עליית המדד ברבעון הנוכחי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, על יתרת ההלוואות ואגרות החוב של החברה, לצד גידול ברווח מתיק ניירות ערך ופקדונות.
במקביל לאישור הדוחות, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיווידנד לבעלי המניות בסך של 60 מיליון שקל. זאת, בהמשך לחלוקת דיווידנד בסכום כולל של 320 מיליון שקל מתחילת השנה.
ליאורה עופר, בעלי ויו"ר החברה הגיבה לתוצאות: "תוצאות המחצית הראשונה של שנת 2023 משקפות את המשך העשייה המשמעותית של מליסרון. במהלך התקופה המשכנו לבצע פעולות להשבחת הקניונים ופארקי המשרדים שלנו, לחזק את המותג המוביל של 'קניוני עופר', ולקדם את פרויקטי הייזום שלנו, שיחזקו את פעילויות הליבה שלנו. מליסרון ממשיכה להציג צמיחה בפעילותה על אף הסביבה המאקרו-כלכלית המאתגרת. אנו ממשיכים להקפיד על ניהול פיננסי שמרני ולפעול להתאמת נכסינו לצרכים המשתנים של הלקוחות והעסקים המבקרים בהם והמאכלסים אותם".
 
עוד בדוח, הפדיונות בקניוני מליסרון עלו במחצית הראשונה של שנת 2023 בשיעור של כ-6% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. העלייה בפדיונות ובכמות המבקרים בקניונים בתקופה תורגמה גם לעלייה ממוצעת של כ-10% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים בקניונים, זאת בהמשך לעלייה של כ-8% בשנת 2022. בנוסף, בתחום המשרדים רשמה החברה עלייה ממוצעת של כ-3% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים, בהמשך לעלייה של כ-2% בשנת 2022. לצד זאת, החברה ממשיכה לשמור על שיעורי תפוסה גבוהים של כ-99% בנכסיה.
ה-NOI המיוחס לבעלים ברבעון השני של שנת 2023 עלה בכ-12% ל-338 מיליון שקל, בהשוואה ל-303 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה בעיקר מגידול של כ-9% ב-NOI מנכסים זהים נובע מחתימה על חוזים חדשים תוך עלייה בדמי השכירות ועליית המדד בסך של 26 מיליון ש"ח, לצד תוספת של 9 מיליון שקל בגין נכסים חדשים שנקנו ושנבנו. קצב ה-NOI השנתי המיוחס לבעלים, על בסיס רבעון שני 2023, עומד על כ-1.35 מיליארד שקל.
ה-FFO ברבעון השני של שנת 2023 עלה בכ-15% ל-255 מיליון שקל, בהשוואה ל-221 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – בעיקר כתוצאה מהגידול האמור ב-NOI, ובקיזוז חלקי עם הגידול בהוצאות הריבית הריאלית. להערכת החברה, בסוף שנת 2024 יעמוד קצב ה-FFO השנתי על כ-1.2 מיליארד שקל, ולאחר השלמת הפרויקטים אשר נמצאים בהליכי תכנון וביצוע במהלך חמש השנים הקרובות,  צפוי ה-FFO השנתי לגדול לכ-1.4 מיליארד שקל. 
במחצית הראשונה של שנת 2023 רשמה מליסרון עלייה של כ-11% ב-NOI המיוחס לבעלים ל-663 מיליון שקל, בהשוואה ל-595 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר הודות לעלייה בדמי השכירות  מחתימה על חוזים חדשים תוך עלייה בדמי השכירות, מעליית המדד ורכישת נכסים חדשים. ה-FFO במחצית עלה בכ-15% ל-498 מיליון שקל, בהשוואה ל-433 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות במחצית הסתכם ב-492 מיליון שקל, בהשוואה ל-796 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, והושפע מכך שבתקופה המקבילה אשתקד הכירה החברה ברווחי שיערוך, נטו בסך של 764 מיליון שקל בעוד שבמחצית השנה הנוכחית הכירה החברה ברווחי שיערוך, נטו נמוכים יותר של 296 מיליון שקל, בקיזוז חלקי עם הירידה בהוצאות המימון, נטו.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות לסוף רבעון שני 2023 עלה לכ-10.1 מיליארד שקל, וזאת לאחר חלוקת דיווידנד לבעלי המניות בסך 320 מיליון שקל מתחילת השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה