השוק

הראל ויזל חוגג: הכנסות ריטיילורס ברבעון צמחו ל-483 מיליון שקל

הרווח נקי לחציון זינק בכ-140% ביחס לתקופה המקבילה והסתכם ב-69 מיליון שקל. הכנסות הקבוצה גדלו ב-39% והרווח התפעולי זינק ב-47%. המנכ"ל תומר צ'פניק: "ריטיילורס ממשיכה להתחזק עם מותג NIKE ולהתרחב בזירה הבינ"ל, עם גידול במספר החנויות ובמכירות בחנויות זהות"
מערכת ice | 
הראל ויזל, תומר צ'פניק (צילום דימה טליאנסקי, פוקס, shutterstock)
קבוצת ריטיילורס, חברת ביגודי הספורט שברשותה גם הזיכיונות של נייקי בישראל ובעולם, מדווחת על תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2023: הכנסות החברה ברבעון השני לשנת 2023 הסתכמו בכ-483 מיליון שקל לעומת כ-354 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-36.5%.
הכנסות נייקי הסתכמו ברבעון השני בכ-321 מיליון שקל לעומת כ-211 מיליוני שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-52.5% שנבע בעיקר מהגידול בשטחי המסחר של המותג בטריטוריות השונות וכן מגידול מכירות בחנויות זהות. מכירות חנויות זהות גדלו ברבעון השני בכ-12.6%.
 
הכנסות פוט לוקר הסתכמו בכ-129 מיליון שקל בהשוואה לכ-138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר הירידה נובעת ממכירות שהיו בפעילות פוט לוקר אירופה ברבעון המקביל אשתקד (נתוני פוט לוקר אירופה מוצגים עד ליום 31.7.2022) שקוזזו בחלקם מגידול בשטחי המסחר של הרשת בישראל. מכירות חנויות זהות נשארו יציבות.
הכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-889 מיליון שקל בהשוואה לכ-641 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-38.7%.
הרווח הגולמי ברבעון השני השנה הסתכם בכ-251.6 מיליון שקל (52.1% מהמחזור) לעומת כ-189.6 מיליון שקל (53.6% מהמחזור) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-32.7%. עיקר הגידול מקורו בגידול ברווח הגולמי של נייקי שהסתכם בכ-173.7 מיליון שקל (54.1% מהמכירות) בהשוואה לכ-118.1 מיליון שקל (56.1% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מגידול בשיעור ההנחה הממוצעת (בעיקר בשל מבצע עובדים בישראל שהתקיים ברבעון הנוכחי).
בפוט לוקר רשמה החברה ירידה של כ-7.0% ברווח הגולמי שהסתכם בכ-63.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-68.3 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. ירידה זו מקורה בירידה בהכנסות.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-458.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-333.5 מיליון שקל, גידול של כ-37.5%.
הרווח התפעולי ברבעון השני השנה הסתכם בכ-58.7 מיליון שקל (12.2% מהמכירות) לעומת 42.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (11.9% מהמכירות), גידול של כ-39.0%. עיקר הגידול מקורו בגידול הרווח התפעולי בנייקי שהסתכם בכ-52.3 מיליון שקל (16.3% מהמכירות) בהשוואה לכ-35.5 מיליון שקל (16.9% מהמכירות). העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מהעלייה במכירות. הירידה בשיעור הרווחיות התפעולית מקורה בירידה ברווחיות הגולמית כפי שהוסבר לעיל.
הרווח התפעולי בפוט לוקר גדל בכ-8.4% והסתכם בכ-10.1 מיליון שקל (7.8% מהמכירות) בהשוואה לכ-9.3 מיליון שקל (6.7% מהמכירות) ברבעון מקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי ובשיעור הרווח התפעולי נובעת בעיקר ממכירת פעילות פוט לוקר אירופה בשנת 2022 שהייתה פעילות הפסדית.
הרווח התפעולי במחצית השנה הראשונה הסתכם בכ-87.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-59.3 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד, גידול של כ-47%. בנטרול השפעת תקן חשבונאות IFRS16 הסתכם הרווח התפעולי ברבעון השני של השנה בכ-51.8 מיליון שקל בהשוואה לכ-39.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני השנה הסתכם בכ-47.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-24.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
תומר צ'פניק, מנכ"ל ריטיילורס: "אנו גאים להציג את תוצאות הרבעון השני, עם זינוק משמעותי בפעילות ותוצאות חיוביות בהכנסות וברווחים. ריטיילורס ממשיכה להתחזק עם מותג NIKE ולהתרחב בזירה הבינלאומית, עם גידול במספר החנויות ובמכירות בחנויות זהות. נמשיך בתוכנית העבודה שלנו הכוללת המשך התרחבות בישראל ובחו"ל וחיזוק השותפויות האסטרטגיות שלנו".
ריטיילורס מפעילה 163 חנויות, מתוכן בישראל: 25 חנויות נייקי (Nike), 77 חנויות פוט לוקר (Foot Locker) ו-13 חנויות דרים ספורט (Dream Sport). כמו כן, מפעילה החברה 13 ו-34 חנויות נייקי בקנדה ובאירופה, בהתאמה וכן חנות דגל ראשונה של המותג קונברס בתל אביב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה