השוק

חשבון החשמל יוזל? ההודעה החגיגית של אנלייט אנרגיה

אנלייט הודיעה על השלמת ההפעלה המסחרית של פרויקט "שדה ניצן." פרויקט זה הינו הפרויקט אגירת חשמל סולארי הגדול ביותר שמופעל בישראל
מערכת ice | 
תעריף החשמל צונח (צילום pexels,vecteezy)
אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת היום (רביעי) כי השלימה את ההפעלה המסחרית של פרויקט "שדה ניצן", בהספק של כ-23 מגה וואט סולארי ויכולת אגירה של כ-40 מגה וואט-שעה אגירה.
שדה ניצן, שהחל למכור חשמל לרשת ב-2 באוגוסט, הינו הפרויקט הסולארי משולב אגירה הגדול ביותר בישראל כיום. בנוסף, מדווחת אנלייט על הפעלה מסחרית של ACDC, פרויקט סולארי בהספק של כ-26 מגה וואט בהונגריה. שני הפרויקטים הושלמו בהתאם לתקציב ולוחות הזמנים שתוכננו.
 
פרויקט שדה ניצן ישתלב במערך אספקת החשמל של אנלייט בהמשך לזכייתה של אנלייט ברישיון מספק, המאפשר לה על פי הרגולציה החדשה בתחום, לספק חשמל ישירות ללקוחות קצה. לאחרונה חתמה אנלייט על הסכמי מכירת חשמל עם חברת אמדוקס וחברת סודהסטרים מקבוצת פפסיקו העולמית, אשר ייהנו מהחשמל הירוק שייוצר במתקני החברה, במחיר נמוך מתעריף הייצור במשק. מכירת החשמל במתווה זה תתאפשר בישראל החל מינואר 2024. 
בנוסף, מעדכנת אנלייט על הפעלתו המסחרית של הפרויקט הסולארי ACDC בהונגריה בהספק של 26 מגה וואט. מלוא החשמל המיוצר בפרויקט יימכר על בסיס הסכם PPA צמוד מדד למשך 15 שנים.
פרויקט ACDC צפוי לייצר הכנסות בסך כ-2 מיליון דולר (7-8 מיליון ש"ח) בשנת הפעילות הראשונה. הפרויקט הינו חלק מפורטפוליו הולך וגדל של אנלייט בהונגריה, הכולל את צבר Attila, בהספק מצרפי של 57 מגה וואט, שכבר מחובר לרשת החשמל ומייצר הכנסות החל משנת 2019, ופרויקטTapolca  בהספק של 60 מגה וואט המצוי בהקמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה