השוק

נוראקסון השלימה סבב גיוס נוסף כחלק מהיערכות לניסויים הקליניים

נוראקסון מפתחת פלטפורמה תרופתית שמטפלת בפגיעות בחוט השדרה; החברה השלימה גיוס ראשון מאז הונפקה בקנדה והיא נערכת להתחלת ניסויים קליניים אחרי שהדגימה יעילות בניסוי בבעלי חיים

ניצן כהן | 
מעבדה (צילום Chokniti Khongchum from Pexels)
נוראקסון הישראלית השלימה סבב גיוס ראשון מאז ההנפקה בקנדה ובסך הכל גייסה מאז הקמתה כ-8 מיליוני דולרים. החברה מפתחת פלטפורמה ייחודית המבוססת על אקסוזומים – חלקיקים קטנים ביותר המשתחררים על ידי תאי גזע בעת התרבותם. הוכח כי לאקסוזומים  יכולת תראפויטית ויכולת נדידה והגעה לרקמות פגועות בגוף, שתי תכונות היכולות לשמש כמערכת הובלת תרופות ייעודיות באופן ספציפי לאתר מטרה מסוים, ממש כמו "טיל מונחה". החברה מפתחת פלטפורמה למגוון שימושים רפואיים כשהאינדיקציה הטיפולית הראשונה הינה פגיעות חוט שדרה.
הפיתוח הראשון של החברה נקרא - ExoPTEN ומשלב אקסוזומים שמיוצרים בתנאים ייחודיים יחד עם siRNA ייחודי המאפשר גדילה ושיקום מחדש של תאי עצב. התרופה המפותחת ניתנת באופן לא פולשני  -  באמצעות הסנפה באף, יתרון עצום כשבאים לטפל בנפגעי חוט שידרה ללא התערבות פולשנית.
 
מחקרים פרה-קליניים שנערכו על ידי החברה על חולדות שעברו חיתוך מלא של חוט השידרה (כך שאין מצב של שיקום ספונטאני, כפי שקורה במודלים אחרים שנעשים על פגיעות חוט שידרה בחולדות) היה שיעור הצלחה של 75% בסיוע לחולדות משותקות לחזור לתפקוד מוטורי יחד עם רפלקס ברגלים האחוריות ושליטה חושית. יתר על כן, החולדות לא הראו סימנים של פגיעה עצמית, דבר היכול להעיד על רמות מתח מופחתות, והרגשת כאב ברגלים האחוריות.
לפציעות חוט השדרה ישנן השלכות הרסניות שלעיתים קרובות אף מובילות לשיתוק קבוע. מיליוני אנשים ברחבי העולם מושפעים מפציעות אלו ויש צורך בטיפול יעיל ובטוח בכדי לשפר את איכות חייהם בצורה משמעותית. נכון להיום, מרבית הטיפולים המוצעים הינם טיפולים פולשניים הכוללים ניתוחים מורכבים באזורים רגישים. נוראקסון  שואפת להציע טיפול חדשני, לא פולשני  על ידי מינוף התכונות הייחודיות של אקסוזומים ושימוש במתן טיפול לא פולשני דרך האף המספק אפשרות טיפול נוחה, אפקטיבית וזמינה למטופל ובתקווה להוות החברה הראשונה לתת מענה כזה בשוק.
את החברה מנהל ד"ר ליאור שאלתיאל, מנכ"ל ומדען עם ניסיון בינלאומי בפיתוח תרופות ולצידו צוות מומחים ידועים בעולמות הביוטק כמו פרופסור שולמית לבנברג מהטכניון ופרופסור דני אופן מאוניברסיטת תל־אביב שחתומים על ההמצאה.
סמנכ"ל הכספים, ערן עובדיה אמר כי: "זהו גיוס ההשקעה הראשון שסגרנו, לאחר הפיכת החברה לציבורית בבורסה הקנדית ביוני 2022. החברה מתעתדת להרחיב את פעילות המחקר ופיתוח, לבנות שיתופי פעולה עם חברות וגופי מחקר אחרים בתחום ולגייס השקעות נוספות שיביאו אותה לתחילת ניסויים קליניים בבני אדם.".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה