השוק

חברת התיירות הישראלית רשמה קפיצה של 35 מיליון דולר בשנה

גידול בביקושים, עלייה במכירות ורווח גולמי משמעותי: קבוצת קשרי תעופה מפרסמת נתונים מרשימים על המחצית הראשונה של 2023. סמנכ"ל הכספים: "ביצענו מהלכי התייעלות וחדשנות, נחלק דיבידנדים לבעלי המניות"
מערכת ice | 
טיסות מישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
קבוצת קשרי תעופה רושמת צמיחה משמעותית בפעילותה במחצית הראשונה של שנת 2023. עם סיום הרבעון השני, ניכר כי הכנסות החברה הסכמו בכ-60 מיליון דולר. זאת, לעומת כ-52 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית השנה כולה בסך הכל הכנסות החברה עומדות על 105 מיליון דולר לעומת 70 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2022. 
הרווח הגולמי ברבעון האחרון עומד על כ-7 מיליון דולר לעומת כ-6 אשתקד. במחצית הסתכם הרווח הגולמי בכ-14 מיליון דולר לעומת כ-9 אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-1 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-80 אלף דולר ברבעון המקביל. במחצית הסתכם הרווח בכ-2.6 מיליון דולר לעומת הפסד של כחצי מיליון דולר אשתקד. בכירים בחברה מסבירים את העלייה ברווחים כתוצאה מחזרה מלאה לפעילות בחציון הנוכחי לעומת השנה שעברה, בה הפעילות הייתה חלקית עקב הסרת מגבלות היציאה והכניסה לישראל כתוצאה מהשלכות נגיף הקורונה

"התקופה התאפיינה בגידול בביקושים שהביא לעליה במכירות וברווחיות", משתף עמית זלדמן, סמנכ"ל הכספים של קשרי תעופה. "התוצאות נובעות מהתאוששות התיירות, חזרה מלאה בחציון לפעילות בתקופה שלאחר מגפת הקורונה וכן משינוי אסטרטגי ארגוני מקיף שביצענו במהלך השנתיים האחרונות". את השינוי נועץ זלדמן בכמה מהלכים. "התאמנו את כוח האדם שלנו, עלויות השכר, עלויות השיווק והפרסום והעמלות לגידול בביקושים".
זלדמן מפרט גם צעדי התייעלות שביצעה החברה בשנה האחרונה. "שיפור תהליכים ובכללם תהליכי אוטומציה שביצענו בשנים 2020 ו-2021. אפשרו לקבוצה להקטין את יחס ההוצאות לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. הגידול בפעילות השוטפת ובצבר ההזמנות אפשרו לקבוצה לפרוע חלק מההלוואות לזמן ארוך מבנקים, בנוסף לתשלומים השוטפים, לחלק דיבידנד בסך 3.6 מיליון דולר לבעלי מניות החברה מבלי להזדקק לאשראי לזמן קצר ותוך הגדלת יתרות המזומנים של הקבוצה". 
פעילות קבוצת קשרי תעופה צברה היקף נרחב בשנים האחרונות. "אנו פועלים כיום במגוון תחומי תיירות רחב עם נגיעה בתיירות היוצאת, תיירות פנים, טיולים מאורגנים, שייט, השכרות רכב וכנסים", מרחיב זלדמן. "אנו משלבים פעילות סיטונאית וקמעונאית באופן הממצב אותנו כחברת תיירות מגוונת ומובילה. בנוסף, ביצענו התייעלות ושילוב חדשנות וטכנולוגיה במטרה להפוך תהליכים מוטי כוח אדם לאוטומטיים, נגישים ונוחים יותר לקהל הלקוחות שלנו תוך מתן מעטפת שירותית איכותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה