השוק

טראלייט בעסקת ענק: מכרה חשמל סולארי לדליה אנרגיה ב-2.3 מיליארד שקל

חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט מדווחת על הסכם למכירת חשמל סולארי לחברת דליה אנרגיה הפועלת כמספק חשמל בהיקף מצטבר של 2.2-2.3 מיליארד שקלים לתקופה של 23 שנים
מערכת ice | 
רני ליפשיץ מנכ"ל טראלייט (צילום באדיבות טראלייט)

חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט מדווחת היום על הסכם למכירת חשמל סולארי לחברת דליה אנרגיה הפועלת כמספק חשמל, בהיקף מצטבר של 2.2-2.3 מיליארד שקלים לתקופה של 23 שנים. במסגרת ההסכם, טראלייט תמכור את מלוא החשמל המיוצר במסגרת פרויקט תענך 2, שצפוי להתחיל בהפעלה מסחרית החל מהמחצית הראשונה של 2025 בהספק מותקן של כ-108 מגה-וואט, משולב מתקן אגירה בהספק של 433 מגה וואט לשעה.


לפני חודש עדכנה טראלייט כי חתמה עם בנק מזרחי טפחות על מזכר הבנות, הכפוף לחתימה על הסכם מחייב להעמדת מסגרות אשראי בהיקף של עד 880 מיליון שקל, לטובת מימון הקמת פרויקט תענך 2 הממוקם בחבל התענך שבדרום עמק יזרעאל. פרויקט זה צפוי לפעול בהספק מותקן של 250 מגה, המהווים 5.2% מהיקף האנרגיה הירוקה במדינה ו-1.2% מסך ההספק של משק החשמל. היקפו הכספי הכולל מוערך בכמיליארד שקל.
 


פרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח בהיקף של מעל מיליארד וחצי ג'יגה ו-2.4 ג'יגה וואט אגירה. בחודש שעבר עודכנה החברה על חתימת מזכרי הבנה אסטרטגים עם בנק לאומי ומגדל בקשר להרחבת פעילותה בתחום דו השימוש באמצעות חברת הבת TST.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה